Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Jessica - 8 maj 2012 20:39

Igår kväll när vi kom hem från matchen kände jag mig lite frusen, men det hade ju varit lite kyligt och jag hade varit ute några timmar. Problemet var dock att jag aldrig blev varm, utan fortsatte frysa.


Sen börja näsan rinna som en öppen kran. Jäkla allergi tänkte jag då.


Sen fick jag ont i halsen och i resten av kroppen..... då började jag fundera lite grann. Inte bruka pollenallergin göra ont i halsen och resten av kroppen...


Ja, så vaknar man då idag och mår si-så-där. Men eftersom man är som man är, biter man ihop och åker till jobbet.. Tänkte att jag hade ju läkarmott. och då behöver inte jag vara nära barnen. Jag klarade mottagningen, men det var väl också allt. Kände redan efter någon timma att detta inte skulle hålla.


Var "tvungen", näe var inte tvungen, men kände mig tvungen att ta ett besök efter lunch. Sedan packade jag ihop och åkte hem. Har känt mig feberig hela dagen, ont i kroppen och halsen, svag i benen och matt. Snyter mig hela tiden. Hämtade upp Peter på vägen hem, väl hemma fick jag dessutom näsblod, det hör inte till vanligheterna.


Skulle helst velat krypa ner under täcket och inte klivit upp mer idag. Men har man barn och är ensamstående, så är det inget val. Full fart under eftermiddagen, kvällen. Oscar hade fotbollsträning och när han tränade passade jag på att åka till Coop och handla lite grann. När man blir svettig och slut av att handla 1 kasse med mat, då är man inte frisk!


Nu väntar jag på att mitt te med honung ska svalna lite grann. Sen är det snart dax att krypa ner och försöka vila bort skiten! I morgon stannar jag hemma.


Jag har lärt mig av min utmattningsdepression. Förr var jag på jobbet i alla lägen. Var jag sjuk, men kunde stå på benen så var jag på jobbet. Då brukade vi se till att jag inte hade några besök, utan då stängde jag in mig på mitt kontor och passade på att göra administrativt jobb. Inte så jäkla smart om man tänker efter! Tror att jag har blivit bättre på att lyssna på min kropp.


Just nu säger den att den inte mår så bra, och då får jag bara försöka ta det lugnt. I alla fall så lugnt det går.

Ovido - Quiz & Flashcards