Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Jessica - 4 maj 2012 21:05

Hade ett litet projekt planerat för kvällen, förutom att fylla på med mer nyinköpt jord i mina fina odlingslådor. Kvällens projekt var detta:


 


Någon skillnad???... Jag har 3 små staket vid min tomt, ett på framsidan, som ska tas ner. Ett där jag har mina odlingslådor, som också ska tvättas, bytas flera brädor och målas. Samt detta på baksidan, mellan min lilla uteplats och grannens tomt. Tog några timmar att få det rent, men oj så fint det blev! På detta staket är det bara 1 bräda som ska bytas, sen ska det också målas. Fast målningen får vänta tills jag är säker på bra väder.


Ja, även om jag har ett litet radhus med en LITEN tomt, så finns det alltid att göra. Det vet ni som har hus. Igår hann jag också med att klippa gräset. Jag får passa på att greja när jag inte har barnen. När jag har barnen vill jag mest vara med dem, samt att det är en del markservice som ska skötas då.


Sen är det gott att få mycket gjort såhär på våren, för när det väl blir sommar o varmt, då vill jag inte greja. Då vill jag bara kunna sitta och njuta, och inte hela tiden se en massa saker som "borde" göras. Så därför har det varit kroppsarbete så gott som varje ledig stund denna veckan. Jag somnar gott på kvällen och sover som en klubbad... En skön trötthet i hela kroppen, inte bara i knoppen.

Ovido - Quiz & Flashcards