Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Jessica - 6 maj 2012 22:41

En hel ledig dag, så gott som helt utan "måsten" och ändå har jag inte bloggat innan nu... illa!


Något som hängde över mig idag när jag vaknade, var att ta hand om all ren tvätt. Jag tycker det är sååå tråkigt. Idag var det också en del som behövde strykas, vilket gjorde det ännu tråkigare. Tog mig några timmar innan jag tog mig i kragen och tog hand om tvätten. När jag väl gjorde det, gick det ganska så fort. Synd att jag har så lång startsträcka när det gäller just tvätten.


På eftermiddagen hade jag mitt enda "måste". Jag åkte till Partille och hämtade en tavla som min mamma hade köpt via Tradera. Min mamma hade en farbror som var konstnär. Han bodde och verkade här i Göteborg. Det var han, Johnny Colebring, som hade målat denna tavlan. Därför blir den lite speciell. Väl hemma med den visste jag inte riktigt var jag skulle förvara den, tills mamma o pappa kommer hit nästa gång. Vill ju inte att det ska hända nåt med den. Så jag plockade helt enkelt ner en av mina egna tavlor, och hängde upp den på väggen. Den är väl inget jag skulle gå och köpa. Fast när jag ser den på avstånd så tycker jag ändå om den... Den sitter ju helt felplacerad där den sitter nu, men jag fick ju använda de spikar som redan sitter i väggen.


Kvällen avslutades på Axels fotbollsträning. Behöver all tid jag kan få utomhus, snart är det jobb igen och då sitter jag inne hela dagarna. Även Oscar var med de "stora" killarna och tränade idag. Han ska vara med dem och spela match i morgon, så då var det lämpligt att han också var med och tränade idag.


Ja, morgondagen innebär match. Denna gången i Öjersjö. Samling redan kl. 17, så jag ska försöka komma ifrån jobbet lite tidigare. Har nu ikväll gjort köttfärssås, så jag snabbt kan få fram mat på bordet när vi kommer hem.


Dax att krypa ner i sängen. Det lär bli en vecka som går i hundra knyck.... så det gäller att ha ork!

Ovido - Quiz & Flashcards