Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Jessica - 5 maj 2012 15:36

..... för idag alltså. Har nu varit ute i trädgården och arbetat i 4,5 timmar, nonstop. Tycker jag utfört nog med kroppsarbete för idag. Kan erkänna att jag är mör i kroppen. Var lite tungt att sätta igång idag, efter gårdagens tvätt av staket. Kändes i armarna när jag skulle utföra samma arbete idag.


Men efter lite seg start, var det bara att sätta igång. Nu var det staketet på framsidan som skulle skrubbas. Efter några timmars slit är även det ganska så vitt! Fast behövs ju en hel del jobb till med det.


När jag väl hade fått upp farten fortsatte jag lite till. Klippte bort en del på hallonbuskarna som växer i utkanten av min tomt. Det är vild-hallon. I år var det en del kala grenar som det inte kommer några löv på. De har "stört" mig varje gång jag går förbi, så idag var det fram med sekatören och ta bort dem.


Sen har jag också rensat rabatten, för 2:a gången i år. Har för mig att jag läst någonstans att om man gör det ordentligt nu på försäsongen, så har man igen det sen. Luckrade också upp jorden mellan mina blomplantor.


Har ju ytterligare en rabatt precis framför huset, men där har jag valt att sätta smultronplantor. Förra året satte jag dock några 1-åriga blommor också.. Jo, tjena. Tror blommorna är dåliga på att räkna, för nu kommer de i år igen!!... Så jag grävde upp dem och flyttade dem till min blom-rabatt. Mina smultronplantor växer nämligen så mycket, så det var dax att dela på några av dem. Förra året delade jag också på några, i år var det dax för resten.


Ja, detta har varit min syssla idag. Nu väntar jag på att ugnen ska bli varm, så jag kan ställa in mina lax-filéer. Kroppen kräver energi när den får jobba. Härligt!

Ovido - Quiz & Flashcards