Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Jessica - 17 maj 2012 19:41

Allt som oftast kan man i dagspressen läsa om de klimatförändringar som vi människor orsakta med vårt sätt att leva och slösa på naturens resurser. En av de stora orsakerna skall väl vara att ozonskiktet blivit så tunt och därmed ökas temperaturen på jorden.


Men hallå!!!!! Var då??? Inte här i alla fall.


Idag 17:e maj, var det åter igen dax att ta fram understället, för att överleva grabbens fotbollsmatch. Nu får det väl ändå vara bra med detta skitväder!


Så iklädd, underställ, mjukisbyxor och tröja, fleecetröja, regnställ, stövlar, scarf och vantar, begav jag mig till Rambergsvallen för att titta när de stackars killarna spelade fotboll i detta värdelösa väder. Tur att de springer! Efter ca. 45 minuter där, i snålblåst och regn, samt ca. 6 grader!!!


Så sitter jag nu här o är ändå kall inifrån och ut. Fingrar och händer börja kännas som tjocka stubbar, lite svåra att styra när jag skriver. Har druckit en kopp varm choklad, och nu är det en varm dusch som hägrar.


Inte konstigt att folka väljer att flytta från det här landet när de blir pensionärer..... Har aldrig tidigare tänkt på att det är nåt jag vill göra, men kanske enda chansen att överleva..


Här riskerar man ju att frysa ihjäl

Av Jessica - 17 maj 2012 13:01

Idag känns det verkligen som en bonusdag! Inga tråkiga måsten, de kan vänta.


Tog mig sovmorgon i morse. Axel vaknade strax efter 7.... låg och läste en stund, gick upp o tittade på tv en stund, tog sig frukost, tittade lite på tv igen. Sen "stod han inte ut" längre, utan körde upp mamma ur sängen.


Vi hade ju planerat att vi skulle åka och köpa födelsedagspresent till honom. Han önskade sig nya fotbollsskor, Adidas F50, och det hade jag lovat honom. Så vi åkte till Backaplan och köpte skor till honom. Just de färgerna han helst önskade sig fanns inte, men han var riktigt nöjd och glad ändå.


Jag köpte också badtofflor till mig och alla 3 killarna. Första inköpet inför vår kommande resa, om mååååånga månader. Dock en förutsättning att jag införskaffa lite då och då... Fast vi behöver väl inte så mycket, badtofflor, badkläder, underkläder. Kan det behövas något mer??...


Efter shoppingen körde jag Axel till hans pappa. Nu har jag några timmar då jag bara ska "vara", bara göra sånt jag vill. I kväll spelar Oscar match, och då ska jag såklart vara där och heja på honom.


Så idag känns det verkligen som en bonusdag! Underbar känsla. I morgon kommer mamma och pappa, så på lördag blir det till att greja. Ingen vila då inte. Jag och pappa ska riva staket.

Ovido - Quiz & Flashcards