Alla inlägg den 1 december 2011

Ob

Av Jessica - 1 december 2011 18:10

 


Vilken dag.....eller.... vilket mörker!!! Var det över huvudtaget ljust någongång idag? I alla fall inte i Tuve där jag jobbar. Jag frågade chefen om vi inte borde få ob-tillägg en dag som denna - NATTOB!!


Dagens positiva energi-tillskott var mittbedömningssamtal med min student. Jag hoppas att hon inte tyckte det var för jobbigt. Försökte lägga tyngdpunkt på allt som är bra, men även plocka fram något som hon är lite svagare på och som hon kan förbättra. Hoppas hon inte gick hem och kände sig "sågad". För jag tycker verkligen hon är duktig. Det är roligt att ha studenter, bara man har TID. Att få dela med sig av sin kunskap och sitt yrke som man älskar är roligt. Det är även utvecklande att vara handledare, att bli ifrågasatt och själv behöva reflektera över varför man gör på det ena eller andra sättet. Jag har försökt att planera dessa 5 veckor, med förberedelse inför, och uppföljning efter besök. 


Mitt positiva energi-tillskott var det som min student själv sa vid bedömningssamtalet. Hon lovordade mig så mycket!!!   Vilket värmde!!! Tack snälla Susanna!



Jag, liksom så många andra, är dålig.... helt enkelt usel på att ta emot postiva omdömen. Varför är det så??? Är det "jante-lagen" som är så hårt rotad? "Du ska inte tro att du är förmer än någon annan". Jag tror att vi alla måste bli duktigare på att ta emot goda omdömen, positiva uppmuntranden. Man blir så glad, varm i hela själen. Så mycket bättre man mår, och vi alla skulle må. Vilket i sin tur skulle göra oss till bättre människor.


Vi behöver allt blir bättre på detta. Samt även bli bättre på att "berömma" varandra. Att inte alltid bara berömma det någon GÖR, utan berömma vem man ÄR!!!


Så därför..... till alla mina nära och kära! Ni är underbara och speciella just precis som ni är, annars hade jag inte tyckt så mycket om er!


  



Ovido - Quiz & Flashcards