Alla inlägg den 4 december 2011

Av Jessica - 4 december 2011 20:49



Igång med ett av decembers alla "måsten". Har fått några julklappar inhandlade och nu även inslagna. Känns bra. Vet dessutom vad jag ska köpa till dem som är kvar, känns näst intill ännu bättre. Tycker det är trevligt att köpa presenter, när man kommer på nåt bra att köpa. Att planlöst rota runt i affärer och i panik köpa något är inte alls kul. 

Av Jessica - 4 december 2011 15:26

Gillar vi inte alla att fynda?? Känns bra, trots att man egentligen blivit av med pengar.... Jag åkte ut för att köpa strö till kaninburen, men hamnade även på Emmaus. Det är några böcker som jag letar efter, men de fanns inte idag. Istället fanns det annat....





Dessa 2 fick föja med hem, för att "ligga till sig" i nedersta byrålådan. Jag har ännu inte läst något av Jonas Gardell, men är lite sugen på att se om jag tycker om det han skriver.


När jag ändå var inne på Emmaus, så hamnar jag oftast bland barnkläderna - såklart... Hittade 2 tröjor till de stora killarna. Perfekt att ha i skolan. Det går ju åt en del kläder och ändå tvättar man mycket. 30 kr. styck kostade dessa tröjor. Ser helt oanvända ut (ser ut som en fläck på den röda, men det är det inte i verkligheten, måste vara nåt på kameran...suck). Går att göra riktiga fynd på Emmaus. Har bl.a köpt till barnen: Didriksson, Altitude 8848, Nike, Adidas. Som på alla "fynd-ställen" gäller det att ha tur. Ibland finns det massor och ibland finns det ingenting. Det gäller också att ha tid och ork att bläddra igenom kläderna för att hitta fynden. Jag köper sånt som jag vet är bra kvalitet. Det mesta av det jag köpt har knappt sett använt ut. Jag köper inte "billiga märken" dvs. kläder från H&M, Lindex, Kappahl etc. för då blir det inte så stort fynd.





Och vet ni vad, idag när jag gick och bläddrade bland barnjackorna hittade jag även ett fynd till mig själv!!! Det kan löna sig att vara liten och kunna ha barnkläder! Jackan ser helt oanvänd ut, inte något slitet på t.ex arm-muddar el. nedtill el. vid kragen. Det är en Everest, och jag har en liknande fast svart (som jag ärvt från min kompis dotter som inte tyckte den dög) som jag älskar! Blev därför så glad när jag hittade denna! Ett FYND för 150 kr!! Såg motsvarande jackor på dam och då kostade de ca. 400! (vad kostar de då helt nya?)




Jag har alltid varit en "jackoman"... dvs. jag har alltid gillar jackor. När jag var yngre och utan barn hade jag alltid ca. 20-talet jackor. Har alltid tyckt det är så tråkigt att bara ha 1 el. 2 jackor. Vi går ju inte i samma kläder när det gäller andra kläder, så varför när det gäller jackor. Har dock inte på många år ansett mig ha råd att fortsätta med detta, men verkar vara påväg däråt igen.... Men det är ok när man kan köpa flera till ett billigt pris. Har man dessutom flera, så sliter man ju inte så mycket på varje jacka, dvs. de håller många säsonger! Kanske dax att dyka ner i förvaringslådorna och plocka fram de andra jackorna som ännu inte kommit fram, det har ju inte varit speciellt kallt.


Min nya jacka blir dagens positiva energi tillskott!     

Av Jessica - 4 december 2011 12:30

 



Måste bara ha en liten fundering över en "nyhet" som stod i tidningen. Föräldrar på 11-åringars hockeymatch börjar slåss.


Men hallå..... hur är det möjligt?? Visst har man alltid läst om, och tyvärr ibland även upplevt en och annan förälder som pressar sitt barn för hårt, men detta! Hur tänkte dem??? Vad visar detta våra barn? Inte konstigt att barn växer upp och använder våldsamma sätt att uttrycka sig. Man blir beklämd och skäms, det är pinsamt!


En påminnelse till oss alla: barn gör inte det vi säger till dem, barn gör det vi gör!!!


Vi vuxna har ett tungt ansvar att vara goda förebilder för våra barn. Alla är vi mänskliga och man orkar inte alltid vara så jäkla bra. Men vi måste alla har gränser, eller hur?

Ovido - Quiz & Flashcards