Alla inlägg den 8 december 2011

Av Jessica - 8 december 2011 21:44

Ovanför ytterdörren på alla radhus har vi en ytterlampa. Den går på någon allmän timer, så det tänds o släcks i hela området samtidigt. I helgen började min lampa tröttna... den blinkade som värsta discoljuset. Om man hade haft epilepsi så lovar jag att den hade utlöst ett Gran Mal. En hel kväll o natt stod den o blinkade. I söndag var den död. Mycket trevligare, men oj så mörkt det blev.


Var igår hos styrelsen och hämtade en ny lampa. Vi får ny lampa där, men får byta den själva. I em plockade jag fram trappstegen och klättrade upp för att byta lampa. Inte så lätt, då själva lampkåpan var skruvad, dock inte med en skruv, utan en annan mojäng. (En mojäng som säkert har ett annat namn, men jag vet inte vad den heter). Vet dock vilket verktyg man skulle ha för att skruva loss den... men, de jag hade 3 olika storlekar, var antingen för stora el. för små.


Så det var bara att dyka ner i verktygslådan för att finna något annat att få loss mojängen med. Tänkte ta en tång för att greppa runt mojängen och vrida loss. Mina tänger var dock för tjocka och fick inte plats att greppa runt. Till barnens verktygsbälten för att se om deras "leksaks-tänger" skulle funka bättre, men inte det heller.....


Vad gör man då? Jo, in o hämta en pincett!! Den var liten o tunn för att få grepp omkring mojängen och skruva loss! Så nu har jag belysning över min ytterdörr.


Konsensus blir att alla borde ha en pincett i verktygslådan!


 

crp

Av Jessica - 8 december 2011 15:13

Jag och Axel tog idag en sväng ut till mitt jobb. Dels för att jag skulle säga hej då till min student. Samt att vi passade på att sticka Axel i fingret. Ville kolla Hb och crp, han är ju så "diffust" sjuk, ville gärna få lite bättre hum om vad det är med honom. Men - nej. Hb var bra. Crp var 19, vilket då är lite förhöjt.... Bör ligga under 5. Fast det var ju inte så jättehögt, inte så det kändes som någon idé att fortsätta att leta orsak till att han mår som han mår.


Diffusa sjukdomsymtom och diffusa sjukdomsparametrar. Suck! Är bara att fortsätta att vänta ut eländet. Har idag i alla fall lyckats få i honom lite mer att äta. Får se hur det blir i kväll, de sista 3 kvällarna har varit helt aptitlösa.


Nu håller vi oss inne resten av kvällen, det ska tydligen börja blåsa rejält i kväll igen.


Av Jessica - 8 december 2011 09:53

.....på vad det är med Axel. Han är diffust sjuk, allmänt hängig och trött. Ingen aptit, ibland ont i magen ibland lite illamående. Jag tror dock illamående o magont kan bero på att han egentligen är hungrig.


Väldigt svårt när det inte finns några tydliga sjukdomsymtom. Vad är det som är fel? Har hittills varit så att jag tycker han är bättre på fm. men ju längre dagen går desto hängigare bli han. Har bara kört hans favoritmat denna veckan och hittills har det inte varit något som smakat...


Ska ut till jobbet en sväng nu på förmiddagen och skriva på lite papper åt min student. Tänkte ev. passa på att be någon ta en snabb sänka på Axel. Bra att se om det kan vara något bakteriellt som skulle gå att behandla. (Tror ju egentligen inte det, eftersom det inte blir något som bryter ut) Fast man kan ju passa på när man ändå är där. Känns som man vill börja utesluta saker, när han inte har några tendenser att bli bättre.


Igår sa jag att han fick gå o lägga sig efter julkalendern, dvs. kl. 19, och han protesterade inte. Då mår han inte bra...

Stackare.

Ovido - Quiz & Flashcards