Alla inlägg den 21 december 2011

Av Jessica - 21 december 2011 22:39

Har man en liten göteborgare här hemma, eller???...


9 1/2 åringen skriver i sitt julkort till bästa kompisens familj:


"God Jul och GÖTT nytt år"

Av Jessica - 21 december 2011 21:55

.... är att börja bli lite trött, och samtidigt veta att man är LEDIG i morgon! Ännu bättre att veta att man är ledig i 5 dagar! Visserligen jobbar jag sedan alla mellandagar, men det gäller att försöka njuta av nuet. Härligt att veta att man inte behöver stressa i morgon bitti. Axel o Oscar ska vara i skolan kl. 8 som vanligt, men sedan behöver jag inte stressa vidare. Tänker att jag och Peter åker hem o äter frukost i lugn o ro. De stora killarna slutar tidigt, men innan de ska hämtas räknar jag med att hinna med lite ärende ihop med lilleman.


På kvällen blir det sedan en liten rundtur och lämna lite julhälsningar. Alltid kul att lämna något till någon som inte förväntar sig något.


Måste ju också berätta att vi här i Biskopsgården faktiskt fortfarande har lite snö kvar!!! Gräset på gräsmattan syns inte. Det snöade natten som gick, och mot all förmodan har det legat kvar. Det lär ju regna bort på fredag, men som jag skrev här ovan: det gäller att försöka njuta av nuet.


Hoppas ni andra också försöker njuta och inte stressar allt för mycket inför julen. Hur som helst så blir det jul, jag lovar. Det är inte roligt att stressa som tusan och sedan när det är julafton och man kan koppla av, så är det som att slå en klubba i huvudet - man blir helt slut och orkar inte njuta.


Så stanna upp, andas lugnt och fortsätt sedan i ett lite lugnare tempo! Kram på er!


  

Av Jessica - 21 december 2011 18:40

Idag har jag haft en lugn dag. Verkligen jobbat hårt på att inte stressa igång, vilket är ganska så lätt på jobbet annars. Har haft gott om utrymme i tidboken, vilket gör att man inte behöver stressa och ändå hinner med lite extra saker. Tänkte fortsätta på den inslagna vägen, är ju ledig nu i 5 dagar, och kände då idag att jag redan gått in i ledighetslunken.


Redan på jobbet bestämde jag att jag inte ville laga mat i kväll, utan det skulle bli Mc Donalds. Axels bästa kompis skulle följa med hem. Väl hemma säger jag till killarna: idag orkar jag inte laga mat, så det får bli Mc Donalds. Alla killarna tyckte det var ok. Sen säger dock Axels kompis: "fast det är lite synd, för du lagar så god mat. Den är bättre än Mc Donalds!" 


Vilket betyg! Jag som inte alls tycker om att laga mat. Jag gör det bara för att barnen måste ha mat. Att Axels kompis uppskattar min mat har jag redan innan förstått, för när han ska följa med oss hem brukar han fråga redan på väg till bilen vad det blir för mat! Nästan så jag får köpa en julklapp till den snälla gossen!


  

Ovido - Quiz & Flashcards