Alla inlägg den 23 december 2011

Av Jessica - 23 december 2011 17:06

Såå har vi äntligen "landat" hos mormor & morfar. Jag har lastat ur bilen och tagit mig en fika. Sedan en stund här vid datorn, innan det är dax att fixa färdigt julklapparna. Vi har kommit hit, samt min gamla morfar, 96 år!!!! Snart trillar väl även barnens pappa in, samt brorsan o hans tjej. Sen är vi alla samlade. Skönt att alla är på plats redan kvällen innan. Bara umgås o mysa. I år ska vi ju även fira lite födelsedagsbarn i efterskott.


Förmiddagen gick åt till de sista förberedelserna, gjorde Ris-a-la-malta, samt även en paj innehållande trattkantareller, lök, rivna rödbetor. Ska bli spännande att smaka på den. Det luktade väldigt gott i köket när den gräddades i ugnen, och den ser jättefin ut. Återkommer självklart med recension av hur den smakade.


Nu ska jag bara koppla av ett tag, och det innebär också att inte blogga. Bara vara med mina nära o kära, och vara närvarande!


GOD JUL till er alla som läser min blogg! Vi hörs när jul-ledigheten går mot sitt slut!

Ovido - Quiz & Flashcards