Alla inlägg den 18 december 2011

Av Jessica - 18 december 2011 20:07

 


Andra sortens julgodis är tillverkat. Rockey road, som nu står i kylen för att svalna, och sedan skäras upp. Ska göra en omgång med killarna också, men gjorde en redan i kväll. Tänkte bjuda mina arbetskamrater på lite julgodis. På tisdag ska vi ha jul-lunch på jobbet. Vi brukar ha ganska så stor jul-lunch med catering. I år blir det en enklare variant, som fanstastiska June ska ordna det mest till.


Jag är dålig på att bjuda på något på jobbet, så tänkte att när jag ändå gör julgodis, så gör jag lite extra så det räcker till att bjuda på jobbet också.


Hoppas det kommer smaka gott i godistarmen.

Av Jessica - 18 december 2011 20:04

I eftermiddags fick jag sällskap av Axel några timmar. Oscar var på kalas och Peter med pappa på opera. Så jag och Axel fick några timmar tillsammans. Mysigt!


Så fort killarna kommer hit och varje dag när de kommer hem från skolan, är det dock inte jag som får mest uppmärksamhet.... utan den hårigaste i hela familjen.


Men visst är han söt!  

Av Jessica - 18 december 2011 18:59

Har precis kommit innanför dörren. Höll på att göra julgodis, när barnens pappa ringer "har du Oscars gympadojor". Ja men visst hade jag det. Han hade nyligen varit här och hämtat Axel, men ingen av oss tänkte på skorna. Så det var bara att avbryta julstöket och åka ner o lämna skorna. Han hade väl klarat 1 gympalektion utan, ja visst hade han det....men vi är båda 2 måna om att barnen skall bli så lite drabbade som möjligt, av att vi lever skilda.


Tänk så det hade underlättat om jag hade kunnat bo i närheten. Barnen går ju dessutom i skola precis i samma område som deras pappa bor.


Nu är det så..... att jag vet ett hus som ska säljas eller hyras ut.... ! Det ligger ca. 100 meter från barnens pappas hus! Fattar ni, då hade det bara varit att springa över med skorna, eller Oscar kunde gått o hämtat dem själv! Allt i vardagen hade blivit SÅ mycket enklare om vi bodde nära. Trots att det är nära, så ser man inte till varandra, om man inte är ute på tomten. Huset är inte ute på marknaden ännu, men jag har redan anmält mitt intresse till de nuvarande ägarna som jag känner!


Hoppas, hoppas, hoppas..........

Av Jessica - 18 december 2011 11:46

 


Malin Persson Giolito är författare till den bok jag avslutade i natt. En bra bok, en sån som är svår att lägga ifrån sig. Fast en samtidigt en tung o jobbig bok. Alltså, den är lättläst, men ämnet är tungt. Fruktansvärt när man vet att det faktiskt är såhär som verkligheten är för en del barn i vårt land....Man får rysningar och man blir ledsen. Samtidigt som man är tacksam för att ens egna barn har det bra!

Av Jessica - 18 december 2011 11:44

 


Resultatet av mina skumtomar! Den ser läskig ut, men är god! Smakar verkligen skumtomte. Gjorde den förra julen också, men gjorde dubbel sats i år. Alltid trevligt att dela med sig. Ska skäras upp i bitar i em. Tänkte göra ganska så små bitar, eftersom den är vääääligt söt!

Ovido - Quiz & Flashcards