Alla inlägg den 9 december 2011

Av Jessica - 9 december 2011 17:10



En febrig och dunderförkyld mamma orkar inte laga mat. Mina killar klagar dock inte. Ikväll fick de Sushi. En stor favorit här i huset. Var ju bra att välja Sushi idag, eftersom vi kunde inhandla det i samband med att vi hämtade i skolan och dagis. Sen har maten väntat i kylen. Förutom att jag inte var sugen på att laga mat, var jag inte heller sugen på att ge mig ut mer idag.


Min aptit är inte heller på plats, så min "middag" blev lite misosoppa, ingefära och en clementin. Nu längtar jag till sängen. Fast det dröjer väl några timmar innan killarna blir trötta och lugnet lägger sig här hemma. Sen ska jag soooova så gott.... om det nu går att andas.... 

Av Jessica - 9 december 2011 14:42

Vilka vindbyar..... En utmaning att hämta Peter på dagis. När vi skulle gå över skolgården stormade det verkligen. Sånt som man ser på bilder, ni vet när människorna står lutade mot vinden utan att falla framåt. Såna vindar var det. Helt otroligt. Lättare när vi hade hämtat honom för då hade vi medvind.


Jag som är febrig blev helt slut av att hämta honom.


Nu ska vi inte sticka näsan utanför dörren mer idag. Har redan tänt värmeljusen här hemma. Mysfaktorn ökar direkt.

Av Jessica - 9 december 2011 11:45

Så var det då min tur att bli sjuk....suck! Har ju känt att det varit något på gång i några dagar, men har hållit det ifrån mig. Igår kväll slog det till. Efter middagen var jag tvungen att gå och lägga mig en stund. Kröp ner under täcket fullt påklädd och frös. Somnade, medan barnen tittade på bolibompa. Vaknade och var rejält snorig i snoken.


Har inte blivit bättre idag. Kom inte upp i morse, tack o lov hade Oscar stoppat i sig frukost och både Oscar o Peter hade klätt på sig. Jag hade nämligen igår kväll ordnat så barnens pappa skulle köra dem till skolan. När han kom hit ligger jag alltså o sover..... Men tack vare fantastiska ungar som skött sig själva o var klara, så kom de iväg i tid.


Jag har stoppat i mig Voltaren, har även en jäkla huvudvärk. Dricker lite kaffe och väntar på att det ska gå över. Axel sitter vid köksbordet och gör läxor och sjunger luciasånger! Myskille!

Han fick hem en hel del från fröken som han skall göra för att komma ikapp efter denna sjukveckan.


Nu får man tycka lite synd om sig själv, så det gör jag!...

Ovido - Quiz & Flashcards