Alla inlägg den 11 december 2011

Av Jessica - 11 december 2011 22:02

Såg ni "lampan" som någon hade tänt igår natt? Fullmånen lyser verkligen upp helt otroligt. Många hävdar att det blir lite "mångalna", att de får svårt att sova när det är fullmåne. Kan inte påstå att det gäller mig. När jag väl tillåter mig själv att sova, så sover jag utan problem. Har dock oftast väldigt svårt att komma i säng i tid. Är så mycket annat som jag vill hinna med. Dygnet har verkligen för få timmar. Siktar i kväll på att släcka lampan före midnatt, vilket då är tidigt för mig, men jag vet ju hur trött jag blir resten av veckan om jag inleder den med ca. 5 timmars sömn (vilket tyvärr brukar vara så länge jag "hinner" sova).




Ikväll är det molnigt och regnar, så fullmånen lär lysa med sin frånvaro. Men för de som har lite "vampyr-blod" i sig, borde det inte göra någon skillnad om den syns eller ej. Den är ju där!.... 

Av Jessica - 11 december 2011 13:46

Nu på förmiddagen har jag och Oscar slagit in julklappar. Efter att ha fått i oss lite mat, ska vi åka till Gothia Towers och lämna dessa klappar. För ni vet väl att det på Gothia står en julklappssäck, där man kan lämna julklappar till de barn som är mer behövande än vi. Inlämning pågår till 23:e december, sedan delas klapparna ut till barn som kanske annars inte skulle få några klappar.


Jag tycker detta verkligen är en behjärtansvärd sak, samtidigt som det lär mina killar något. Vi har det inte bäst, men vi har tillräckligt. Visst klagas det ibland över att andra har det och det, åker dit och dit... men vi har det vi behöver!


Så nu ska vi stoppa i oss lite korv med bröd, sedan drar vi till Gothia.


10 julklappar blev vårat bidrag till barn som vi inte känner!


 

Ovido - Quiz & Flashcards