Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Bilskötsel

Av Jessica - 29 maj 2012 20:05

Bilen har sista dagarna varit helt gul av allt äckligt pollen. Har i flera dagar känt att jag verkligen måste tvätta bilen. Men så i natt regnade det - så då slapp jag åka o tvätta. Bra att använda sig av naturen...


Idag var det dock tankning som stod på agendan. En ganska så basal sak när det gäller skötsel av sin bil. Lätt ordnat.


Dessutom har jag nu i ca. 3 veckor haft en orange varningstriangel som lyst så fort jag satt på bilen, och en orange meddelande text, där det stått lampfel fram halvljus....Är inte lätt att missa detta. Det är en sån sak som man tänker på varje gång man startar bilen och medan man kör, men sedan glömmer bort lika fort, tills man sätter sig bakom ratten igen.


Tog mig i kragen här om dagen och gick ut för att byta lampa. Hade en lampa liggandes i bilen, men tji fick jag... det var fel lampa. Så idag tog jag mig i kragen igen, svängde in på macken på vägen hem från jobbet. Inhandlade rätt lampa.


Efter en kopp kaffe hemma, var de så bara att kavla upp ärmarna och gå ut för att byta lampa. Ärmarna behöver kavlas upp, inte för att jobbet är så tungt, men för att det är så jäkla trångt och ganska så skitigt.


Så var det bara att börja....å hej vad det gick bra.....NOT!


Fick inte loss en f-rb-nnade kontakten!!! Slet med den i säkert 10 minuter. Insåg sedan att detta kommer inte lyckas. Så jag körde ner till Oscars bästa kompis pappa. Tillika han som var så snäll och hjälpte mig när jag skulle köpa denna bilen. Han jobbar på verkstad.


Ja, och hur svårt var det för honom då???? Fy fasen, han bara tog i kontakten och så var den loss. Så jäkla irriterande. Ja, ja, det viktigaste var ju att få bytt lampan, inte att göra det själv. Så jag får buga och tacka för hjälpen!


Men sen kan jag inte låta bli att reta mig på att jag inte klarade av det där själv. Jag vill ju gärna tro att jag klarar av det mesta..... Både på gott och ont. Det är inte alltid bra att försöka göra allt själv och aldrig be om hjälp. Jag har blivit bättre på att be om hjälp. Men en sketen liten lampa borde man lyckas byta.


Jag lär ju försöka igen nästa gång det är dax!

För jag är ju envisare än få.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards