Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Världens sämsta mamma

Av Jessica - 13 december 2011 17:57

Idag är det luciadagen, och med den följer ju alla traditioner med luciatåg. Jag skulle vara på dagis kl. 7 för att se på yngste sonens luciatåg och sedan delta i efterföljande lussefika.


 


sååå, vad händer??? Jag gick o la mig rel. tidigt igår för att orka. Ställde klockan och telefonen på att ringa kl. 6. Läser lite i min bok och somnar sedan sött, före midnatt! När jag så vaknar idag - är klockan 8!!!!!


 


Kan ni fatta, jag missade sonens luciatåg. Barnens pappa ringde inte och hörde var jag befann mig någonstans. Ringde upp honom, kände mig sååååå usel. Varför ringde du mig inte, frågar jag. Näe, jag tittade efter dig i början, sen glömde jag bort det, men luciatåget var fint och Peter var så duktig och sjöng!.....


SÅ dåligt samvete jag har haft hela dagen. Har verkligen känt mig som världens sämsta mamma. Att försova sig till sonens luciatåg.... Så efter jobbet idag körde jag direkt hem till killarnas pappa. Alla killarna var glada att se mig som vanligt. De stora undrade varför jag kom o hälsade på, Peter fattade direkt. Han kramade om mig och jag bad om förlåtelse för att jag missade i morse. "det gör inget, mamma, det gör inget" och så grejade han med mitt hår och kramade mig. Flera gånger bedyrade han att det inte gjorde något. Sedan satt han i mitt knä och sjöng alla sångerna för mig. "så att du vet hur jag sjöng idag"..


Känner mig mycket bättre nu, efter att ha fått prata med Peter om det hela. Har hela dagen försökt att stärka mig själv genom att tänka på vad min psykolog sa till mig. Vid ett tillfälle var jag ledsen och orolig för vad min sjukdomstid hade gjort för skada för barnen. Då sa hon att en handling/händelse i sig kan göra skada, men det viktiga är hur man hanterar det hela efteråt.


Det har jag försökt tänka på idag.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards