Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Jessica - 8 januari 2012 22:06

 


Ja, så var jag inte ensam ikväll.... Alltså barnen är ju här, och kaninen är här... men jag har även en gäst som jag inte alltid tycker om... 


Speldjävulen!!!!!


Jag blir alltid fångad av honom, suck.... Inte så att jag nångonsin har haft något problem med att spela om pengar, för jag har alltid haft för lite pengar för att våga spela bort dem. Men, han stjäl min dyrbara TID. Så korkat att sitta här framför skärmen och spela spel... MEN så roligt och avkopplande...


Fick ungarna i säng i ganska ok tid ikväll, efter 2 seeeena kvällar. Tänkte försöka mig på samma strategi för min egen del. Går säkert bra, bara han med hornen lämnar mig snart....


Känner ni honom också?

Av Jessica - 8 januari 2012 16:55

Åh vilken eftermiddag.... Axel var o köpte sin efterlängtade ipod touch idag på förmiddagen. Sen när vi kom hem var det "bara" att sätta igång allt....

Konton som skulle skapas, e-post som skulle ordnas, spel som skulle laddas ner, samt att jag mitt i allt detta även fick för mig att jag skulle se om mitt trådlösa nätverk fungerade....


Alltså, jag förstår mig på olika program i datorn... typ.. kan surfa runt på internet, kan använda mig av ordbehandling och lite fotoprogram. Men när det är andra saker som skall göras förstår jag NADA! Är så tröttsamt när man skall läsa någon instruktion och inte förstår hälften av alla ord och förkortningar. Olika sladdar med olika namn, jag fattar inget.


Hur som helst fick jag till slut startat ett apple-konto till mig själv (istället för Axel), samt ordnat e-post till både Axel och Oscar. Har även laddat ner de gratis-spel som jag hittat till Axels i-pod. Så nu sitter han i soffan och spelar för glatta livet. En bror på varje sida som är lika glada. Medan jag är helt slut. Skulle behöva sova en stund nu.


Ja, ja... barnen är i alla fall nöjda. Mitt trådlösa nätverk fick jag inte att fungera. Det får bli en annan dag. Har ju inte så stort behov av det egentligen, utan det var mest för att koppla upp i-poden. Kan ju ändå vara bra att få det att fungera. Har i alla fall hittat alla koder o annat som behövs.


  


Ovido - Quiz & Flashcards