Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Jessica - 9 januari 2012 23:45

 


Lolly Winston har skrivit boken ovan. Nja.... är mitt omdöme. Ingen bok som jag lägger på minnet.


Ibland när man läser böcker är det tråkigt när de börjar ta slut. Man vill inte "lämna" karaktärerna, man vill vara med längre och veta mer. Tyvärr var det inte så med denna....

VAB

Av Jessica - 9 januari 2012 18:59

Lutar åt att det blir vab i morgon för min del. Oscar har inte varit pigg idag. Ont i huvudet och känt sig febrig. Börjar bli förkyld. Alla barnen har åkt till sin pappa nu, eftersom det är "hans" vecka. Han verkade dock ha svårt att vab:a i morgon, så jag har varit i kontakt med jobbet och förvarnat dem om att jag ev. får stanna hemma i morgon.


  


Visserligen är det pappas vecka, och den som har barnen - är också den som får vab:a. Vi försöker dock hjälpa varandra så gott vi kan, när det gäller allt kring barnen. Om valet är att ha med en febrig Oscar till pappas jobb, eller mamma får vara hemma. Så ser jag till att vara hemma.


Kan ju vara struligt när man uteblir från jobbet med kort varsel, men så är det när man har barn. Som jag skrivit innan, kan jag inte ta hand om mina egna barn, kan jag inte ta hand om andras ungar!


Min vecka eller din vecka, spelar ingen roll. Barnen ska ha de så bra som det bara går, utifrån de förutsättningar som vi har givit dem....


Vi skulle höras i kväll, för att se hur Oscar mår under kvällen, men jag misstänker starkt att det blir en hemmadag för oss 2. Framför allt eftersom Oscar ska åka till Milano på fredag. Vi vill ju alla att han ska må bra tills dess...

Av Jessica - 9 januari 2012 15:33

Varit och besiktigat bilen, passade på när jag ändå var hemma med barn som hade studiedag från skolan. Så in med 3 killar i bilen och iväg till besiktningen. Är alltid lite oroligt när man har en äldre bil. Gör ju inte så mycket om man får en ombesiktning, men man ser ju bara kronorna rulla iväg....

Min bil blev godkänd!!! Underbart! Ett litet påpekande om att jag måste kolla upp bromsarna fram. Så jag vet ju någon som får ett litet sms från mig framöver.....


Idag fick vi dessutom köra till besiktningen i snö!!!! Även om det just nu kändes som det lika väl kunde kvitta med snö denna vintern, så är det mysigt när de mjuka flingorna faller ner. På nåt vis är det så rofyllt när de tyst faller ner mot marken, och lyser upp hela världen. Känns som hela världen blir inbäddad i bomull.


Jag gillar snön, så visst är den välkommen, även om det är väl sent på säsongen. Sen är det bara välkommen om det kan hålla sig lite kallare och vitt......

Ovido - Quiz & Flashcards