Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Jessica - 21 januari 2012 14:31

 


Varit ute på vägarna och slirat omkring. Gäller att ta det försiktigt idag. Dels är det ju ett tag sedan man körde på vinterväglag, och dels har jag en okänd bil. Okänd i den bemärkelsen att jag ej tidigare kört den i sånt här väglag. Rejält halt och mycket snö på vägarna. Har inte fått någon sladd än idag, och har inte blivit stående och spunnit någonstans, så det är godkänt.


Blåser visserligen lite för mycket ute, tycker jag. Men oj, så fint det blir. Känns ju som hela världen är inbäddad i bomull. Älskar när de kala träden blir helt vita!!! Så vackert.


Har försökt hålla ett lugnt tempo idag. Efter förra inlägget, har jag kört 1 barn till en kompis. Sen var jag och de 2 övriga och tittade på ett intressant objekt att ev. försöka kunna köpa i framtiden.... (under har skett förrut, bara inte för mig....). Lite lunch här hemma, olika rester till oss alla. Sedan nästa son som skulle till en kompis.


Väl hemma var det läge att försöka sig på att sopa av lite grann. Jag har bott i radhus i drygt 4 år, men jag har ännu inte köpt någon snöskyffel.... Går jättebra med piasavan, om man håller efter. Har bara en liten gång till dörren att hålla rent. Dock oerhört tungt när det är blötsnö...känns i kroppen. Så idag lär jag inte behöva träna överkroppen. Dessutom kommer jag ju få ut o sopa igen.

Av Jessica - 21 januari 2012 10:09

hmm...konstig känsla... det känns som det är november/december och snart är dax att ställa fram adventsljusstakar och annat som hör advent till....! Det snöar ganska så rejält ute just nu och det har redan blivit vitt på marken. Eftersom det varit barmark hela vintern, känns det som vinter kommer nu. Med den kommer ju även jul....


Konstigt att olika saker påverkar ens känsla och uppfattning så mycket. Fast jag klagar inte, det är ju ändå bara januari och jag gillar snön. Bara den får ligga kvar... Hatar slask! Såg dock ut som det skulle vara lite kallare nu nästa vecka, så då kanske det kan vara fint i någon vecka.


Jag och Peter har redan varit iväg på hans simskola. När vi åkte dit sa han att han var pirrig i magen, konstigt - jag brukar inte vara det! Gullunge, det har bara varit jullov i ca. 4 veckor, men ändå var det lite pirrigt att börja igen. Nu sitter han framför tv:n och ska snart fylla på sin frukost med en macka. De stora killarna har hittat Wii fit, så jag får stadiga rapporter uppifrån som berättar om att de hela tiden slår mina resultat.....


Sen ska vi "rodda" upp denna dagen, det var visst några killar som ville leka med kompisar. Själv ska jag göra så lite som möjligt!


Ha en bra lördag!

Ovido - Quiz & Flashcards