Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Jessica - 27 januari 2012 22:08

Har precis stått framför spegeln i badrummet.....och ryckt hårstrån!!.....


Näe, jag har inte format mina ögonbryn. Det hade dock behövts. Jag har ryckt bort mina 2 första VITA hårstån!!! Japp, ni läste rätt - VITA. De är inte ens gråa, utan helt kritvita!


Fann det första för några veckor sedan, och då ryckte jag bort det - trodde jag... men nu var det påväg upp igen, bara ca. 2 cm. långt, men har man kolsvart hår i övrigt, så syns det tydligt. Fortsatte att titta lite nogrannare på mitt hår, och fann ett till!


Det är tydligt! Jag blir äldre. Vita hårstrån och inte får jag visa leg på systemet längre.....


Funderar över hur fort det kommer att gå, innan de vita hårstråna är så många, så jag inte längre kan rycka bort dem. Fördrar nog att ha vita hårstrån mot att bli flintis, som jag väl till slut lär bli om jag ska rycka dem alla. Svårt att föreställa mig hur jag kommer se ut då jag blir kritvit i hela huvudet.... En asiat med kritvitt hår..... Kräver nog lååång tid för att successivt vänja sig vid detta.


Min mormor var kritvit i håret, men hon var ju svensk och då passar det nog bättre. Vi sa alltid att mormor hade änglahår, och det tycker jag låter så fint. Så jag får försöka tänka på mina vita som änglahår....


oj, oj, oj.....


Av Jessica - 27 januari 2012 22:01

Har idag kommit hem från 2 planeringsdagar, som var förlagda på Marstrands Havshotell. De är en otrolig förmån att få möjlighet att åka iväg på planeringsdagar. Att kunna sitta och diskutera med sina kollegor i lugn och ro. Att ha möjlighet att se på sin verksamhet och vara kreativa, utan att bli avbrutna. Fast den största vinsten måste ändå vara den sociala.


Så trevligt att lära känna varandra utanför arbetet. Att få möjlighet att se andra sidor hos sina arbetskamrater. Igår kväll var det 4-rätters middag, så vi satt till bords säkert 2 timmar. Man har inte koll på tiden när man har trevligt, och det hade jag! Jösses vad jag skrattade under denna middag. Så härlig stämning.


Den trevliga stämningen fortsatte på ett av hotellrummen, där vi var ett gäng som samlades. Fortsatt mycket glädje och trevlig stämning. Kvällen blev inte sen, var i säng strax före midnatt, så man orkade upp till frukost och även orkade engagera sig i arbetsuppgifterna idag.


Dessa dagarna var en härlig energi-påfyllning för oss alla tror jag. I alla fall var det så för mig!


Mer planeringsdagar!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards