Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Jessica - 10 januari 2012 16:13

Vab hemma med Oscar, slutade i besök på vårdcentralen. Vid lunch idag fick han ont i sitt öra. I vanliga fall hade jag avvaktat, kört med nässpray och Alvedon. Men med tanke på att han skall flyga till Milano på fredag, så tyckte jag inte att vi kunde vänta. Så det blev ett besök hos doktorn.


Då är det tur att man jobbar på vårdcentralen!!!


 


Så vi åkte såklart ut till mitt jobb. Gjorde först själv en snabb koll i örat. Sedan in till fikarummet och haffade en doktor som stod och väntade på sin tur att ta kaffe i kaffemaskinen. En snabb titt av doktorn, som konstaterade att Oscar har en yttre otit. Ska räcka att behandla med Terracortril örondroppar. Så då tackade jag doktorn, och sänder själv iväg ett e-recept till apoteket (då dessa örondroppar är något som jag har rätt att skriva ut!)


På väg till bilen, ett stopp på apoteket för att lösa ut medicinen.


Snabbt o enkelt som bara denn. Bra att jobba på vårdcentral när man har barn! Hade jag inte gjort det, hade det varit kört att få någon tid idag efter lunch, och då hade vi istället fått åka till Hisingsakuten efter 17 och spendera några timmar där. Det hade inte varit roligt.


Någon liten fördel ska man väl ha när man jobbar på en vårdcentral. Oscar ligger nu på soffan med första dosen örondroppar i örat. Hoppas nu på snabb bättring, så flygningen på fredag inte blir för jobbig för honom.


 

Av Jessica - 10 januari 2012 11:38

såå, har jag precis betalat anmälningsavgift till mina och barnens kommande resa!!


 


Fast det är läääänge kvar tills vi reser. 


Jag fyller ju 40 i år. Har funderat ett tag på om jag skulle ordna en stor fest, eller om jag skulle resa. Efter lite övervägande bestämde jag mig för att jag skulle resa, och då tar jag självklart med mig bästa sällskapet - mina 3 killar. Det är flera år sedan jag reste utomlands. Underbar känsla att få sitta och boka!!!


Vi kan bara vara borta 1 vecka, och det blir ju under vintertid, så då finns det inte så mkt att välja på. Så resan kommer gå till Gran Canaria. För att jag ska få koppla av så mkt som möjligt och för att jag och barnen bara ska kunna umgås och ha mysigt och roligt, har jag valt ett barnvänligt alternativ. Barnvänligt med stora bokstäver!!!


Vi åker till Sunwing Resort Arguineguin, med all inclusive. Tror detta ger bästa förutsättningar för att vi alla ska vara nöjda! Läääängtar. Så skön känsla att ha något att se fram emot. Även om jag kommer få vända på varje krona för att vi ska nå målet!


Ovido - Quiz & Flashcards