Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Jessica - 20 januari 2012 18:05

Att en dag kan vara så underbar!!!


Redan fram på eftermiddagen brukar jag börja känna i min kropp att det är fredag. Kroppen börjar nog varva ner lite redan de sista timmarna på jobbet och hjärnan börjar minska ner på aktiviteten. Promenaden från bilen till dagis och fritids går alltid med lättare steg när det är fredag. Tror det kan vara för att stressens tunga mantel har lyft från axlarna. Väl där på fredag eftermiddag så är stressen slut för några dagar. Jag vägrar att stressa på helgen. Tidigast måndag morgon börjar stressen igen, helst senare.....


Idag var det extra lätt att hämta barnen, för trots att jag inte hämtade innan vid 15.45 så var det LJUST!!! Så länge sedan som det var det vid denna tiden. Brukar vara skymning, men idag underbart ljust! Det ger hoppfull känsla!


Idag hade jag inte heller planerat någon mat inför kvällen. Så vi tog vägen via Coop. Ville inte komma hem och tvingas ordna ihop någon mat snabbt, så det blev honungsmarinerade kamben, baugette och sallad med mozarella. Enkelt och gott!


Nu dricker jag mitt kaffe på maten, killarna har bytt om till pyjamas och sitter under en filt i soffan framför tv:n och väntar längtansfullt på att Wild Kids ska börja.


Vi ska inte vara helt inaktiva i helgen, men vi ska softa och ha ett lugnt tempo. Underbart!


Känner mig redan gott trött! Så ikväll kanske det är läge att lägga sig samtidigt som killarna....

Ovido - Quiz & Flashcards