Alla inlägg den 1 april 2012

Av Jessica - 1 april 2012 15:55

Igår var ju vi på loppis, killarna var måttligt roade innan vi kom dit. Desto mer taggade när vi kom hem, och de hade fått erbjudande av moster o morbror att dela deras bord och sälja saker.


Så oj vad de jobbade och slet igår kväll. Det tog ända till 21.30 innan de var klara, och då var det bara rätt i sängen. Idag har vi så stått på loppis och sålt mellan kl. 11 och 15. Killarna har varit så duktiga och fått beröm av säljarna runt omkring. Roligt!


Som de har sålt! De hade mest småsaker för 3, 5 eller 10 kr. Lite spel, pussel och annat för upp emot 40 kr. Så det var inga dyra saker som de sålde. Nu har vi räknat ihop ekonomin, och de tjänade 411 kr var!! Det tycker jag är helt fantastiskt! På sånt som inte används längre, sånt som bara tar plats och samlar damm.


 


Här har de lite sällskap av morbror.


Även jag passade på att sälja lite grann. Sålde utav alla dessa smycken som jag har liggandes här hemma... Jag sålde BILLIGT!!! För 10 eller 20 kr! Sålde ändå för 800 kr! Så nu får jag helt plötsligt en hylla extra i min garderob!


Även om vi har sålt av BRA idag, så var det ändå fortfarande ett och annat som fick följa med hem igen. Så nu siktar vi in oss på baklucke-loppis framöver. Nu har vi ju kommit igång och fått blodad tand. Förutom allt vi har kvar här, så har ju killarna ytterligare varsitt rum fullt med grejor hemma hos sin pappa. Det finns mer pengar att tjäna, och det är ju bra om sakerna kommer till användning hos någon annan.

Ovido - Quiz & Flashcards