Alla inlägg den 6 april 2012

Av Jessica - 6 april 2012 23:27

Näe, jag hade inte fyra nyanser, men väl två - och det är en för mycket!


Dagens projekt är näst intill utfört!! Väggarna målade, möblerna återställda på plats, tavlorna upphängda, gardinstången åter.... Ska bara ställa tillbaka allt i bokhyllorna. Samt att jag ska tvätta gardinerna, men det får bli på söndag. Ska ta ett ryck med att ställa tillbaka allt innan jag lägger mig.


Så nu har jag ett vardagsrum och sovrum i 1 nyans av grått!


Skönt att se de olika nyanserna varje dag, och då också få en ständig påminnelse om något som bara väntar på att göras. Nu är det gjort!


Plockar jag dessutom i ordning allt i kväll, så kommer det vara såååå mycket trevligare när jag kommer hem i morgon kväll. Rätt deprimerande att komma hem till ett smärre kaos. Nu får jag istället komma hem och slappna av! Det gillar jag!

Av Jessica - 6 april 2012 10:14

Dagens el. ev. helgens projekt är ju att måla om min del av vardagsrummet. Dvs. den del där jag har mitt "sovrum". Tur att jag började förbereda och plocka undan igår, annars vet jag inte om jag hade kommit igång idag. Otroligt hur mycket saker man kan ställa undan i ett litet utrymme.... Nu är nästan allt undanplockat, sedan dax att måla. Hoppas hinna göra färdig all målning idag.


Har ingen insipration alls idag, skulle helst bara vilja ligga på soffan, men nu är det ingen återvändo. Bara att rulla upp ärmarna och sätta fart. Vet att jag kommer känna mig nöjd när det är gjort. En sak mindre som behöver göras här hemma.


Så nu loggar jag även ut från cybervärlden, eftersom även skrivbordet med datorn måste flyttas på.... Hoppas vara åter sent ikväll - för det skulle innebära att jag är färdig!!!


Ha nu en skön påskhelg! Ät inte för mycket godis, men NJUT av god mat och trevligt sällskap. Det ska jag göra i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards