Alla inlägg den 16 april 2012

Av Jessica - 16 april 2012 19:27

Efter dagens utbildning skulle jag ta mig till Erics hus. Jag hade nämligen ställt min bil där, efter jag hade lämnat killarna på skola och dagis i morse. Tyckte inte det var någon idé att köra hem med den och definitivt ingen idé att ha med den in till stan. Så jag parkerade utanför Erics hus och tog mig sedan en liten morgonpromenad för att ta spårvagnen in till stan.


När jag skulle åka hem funderade jag på om det skulle bli buss, spårvagn eller Älvsnabben. Spårvagn eller buss går snabbast, men efter lite funderande bestämde jag mig för att ta Älvsnabben. Det tar längre tid, men där har man inte folk precis inpå sig, och man sitter bekvämt. Så jag tog en promenad ner till Lilla Bommen, väntade en kvart och åkte sedan Älvsnabben till Eriksberg.


Den turen, samt att kliva av i Eriksberg väcker mycket tankar, minnen och känslor.


Tror inte jag har åkt Älvsnabben sedan jag flyttade från Eriksberg för 4,5 år sedan. När vi bodde på Eriksberg och barnen satt i syskonvagn åkte vi så gott som alltid den om vi skulle in till stan eller till barnens farmor o farfar på Linnégatan. Är kostigt att vistas i "gamla" kvarter. Det var på Eriksberg mitt liv förändrats så mycket. Dels fick jag 3 barn där, och där blev jag även ensamstående förälder. Såååå mycket som hänt i mitt liv under de åren jag bodde där.


Från Eriksberg är det sedan en liten promenad till Erics hus. Barnen o Eric hade precis satt sig för att äta middag när jag kom dit, så jag blev bjuden på mat. Trevligt. Nu tror jag att jag ska "dansa" ett varv med dammsugaren.

Av Jessica - 16 april 2012 19:18

Inte vet jag om det heter så, men det är i alla fall det senaste hotellet i stan. Invigt med pompa o ståt. Var där idag, utbildning om vaccin med Smittskyddsinstitutet. BRA och intressanta föreläsningar! Fast vad posthotellet bidrog med, är inte nåt man vill skryta med!!!....


Sååå dåliga de var på att arr. konferens/utb....kalla det vad ni vill. Vi var väl ca. 300 åhörare, så vi var rätt mycket folk. Registrering och kaffe o fralla på morgonen var ok. Sen blev det bara sämre o sämre.... Ok lokal med bra ljud. Till lunch fick vi en "mingel-tallrik". Maten kan man ju inte klaga på och det var väl smi som hade beställt mat och hur vi skulle äta. Dock hade man förväntat sig en sittande lunch. Näe, mingeltallrik, med allt för få avställningsytor. Bara 2 köer till maten... allt för lite när man bara har 50 minuters rast. Ingen personal som styrde upp. Att det dessutom skall stå 2 st. och hälla upp ramlösa i varje glas när man står där är ju inte precis att göra så allt flyter lättare!!!... Varför förbereder man inte det lite grann, så man bara kan ta ett glas???...


Sen fick vi inget kaffe på maten. Kass. Det var väl i och för sig också smi som hade "beställt"...


Till eftermiddagskaffet, var det åter igen USEL service. 2 små fyrkantiga bord, där "dopp till kaffet" serverades... Ja, men tjena! På 15 minuters fika-rast funkar inte det...


Toaletterna var redan slitna, på detta nya hotell. Faktiskt nästan ofräscha.


Ja, man ska väl inte klaga när man får gå på utbildning. Eller.... fast det ingår ju i vår legitimation att hålla oss uppdaterade med nyheter. Så man har väl egentligen inget val! Hur som helst var konferens på detta hotell riktigt uselt! Har varit mycket bättre på St Jörgen, Burgården och andra ställen vi varit på.

Ovido - Quiz & Flashcards