Alla inlägg den 21 april 2012

Av Jessica - 21 april 2012 22:48

Ja, det är ett bra ord för att beskriva denna dagen. En riktigt grå, tråkig, usel, kass dag.... Har inte haft någon som helst energi, ingen ork, ingen glädje - ja inget alls!!


Antar att man ibland har såna här dagar, och att det bara är att lära sig att acceptera dem. Att inte fastna i frustration över när livet är tråkigt, utan att då istället försöka tänka framåt och att det kommer bättre dagar....


Har faktiskt varit ganska så sur och gnällig hela veckan. Haft allt för mycket på jobbet, blivit en del extra timmar som tillägg på en redan lång arbetsvecka... så det har nog blivit en 50-timmars arbetsvecka denna veckan. Inget som min kropp och knopp tycker om.


Antar att denna arbetsvecka nu tar ut sin rätt....


Så för att denna bottendag ska gå över så fort som möjligt, så går jag helt enkelt och lägger mig nu! Hoppas morgondagen är bättre...

Av Jessica - 21 april 2012 14:47

För bara några timmar sedan sken solen här. Då var det bara att ta sig i kragen, på med trädgårdshandskarna och ut o "påta" i trädgården. Jag har en liten trädgård, men det ska ändå skötas.


Har rensat mina rabatter, hoppas det hjälper blommorna att komma fram och givit smultronen en bra mycket bättre förutsättning att växa, än när de mer el. mindre är begravda av alla tallbarr. Jag hatar tallbarr.....


Gav mig även på att skrapa ett av mina staket. Det är i stort behov av ny färg. Ser så tråkigt ut just nu, men har planerat att måla det under våren/sommaren, och då kommer det genast att se mycket bättre ut. Har aldrig målat staket innan, men har googlat en del, och förstått att det är bra med en del förarbete, så nu har jag så sakterliga påbörjat detta projekt. Vill ju inte att det ska bli som hos en av grannarna i området... De hade ett blått staket, som de målade vitt.... Tror dock de helt missade det här med förarbete, för efter första vintern, så är staketet åter igen blått. På några få plankor kan man ana att det är ett ynka lager kvar av vit färg...


Visserligen är mitt staket vitt sedan tidigare och ska bli vitt igen, men önskar ju att det kan bli bra, så man inte behöver göra det allt för ofta. Tittade även över det andra staketet som jag har på framsidan... Det blir nog ett större projekt. Många plankor som är helt ruttna, så det blir bara till att riva ner och köpa nytt....


Ja, ja... nu är det grått ute och regnet hänger i luften, så jag kände mig nöjd med mitt trädgårdsarbete för idag. Nu får det istället bli lite pysslande här inne. Mamma ringde innan idag och påminde om att det snart är insamling till Vitryssland. Dumt att missa den, när jag ändå har garderobsrensing som en "att-göra-sak". Står ju redan en hel kasse i förrådet och väntar på att forslas vidare till insamlingen.

Ovido - Quiz & Flashcards