Alla inlägg den 2 april 2012

Av Jessica - 2 april 2012 22:31

Tänkte jag skulle komma i säng i god tid, nu blir det nog bara i tid...


Tog tag i hemmest värsta, äckligaste syssla. Rensa vattenlås!!! Har ni gjort det? Eller har ni sån tur att någon annan gör det hemma hos er? Här finns det ju ingen annan, så det är bara att ta sig i kragen och utföra... Det är såååå äckligt! Trots att det bara är mina långa hårstrån, så är det nog bland det äckligast man kan göra.....


Har sista tiden märkt att vattnet inte runnit undan i handfatet i badrummet. Varje gång det blir så hoppas jag att ett mirakel ska ske, och att det helt plötsligt ska rinna på igen, men så funkar det visst inte...


Så nu är det rensat, och vattnet rinner undan så fint! Det var lika bra att göra det, för det blir ju inte roligare i morgon eller någon annan dag heller.

Av Jessica - 2 april 2012 20:33

Idag har det då alltså varit en sån där måndag igen. Dvs. en låååång arbetsdag. Inte blev det bättre av att jag har varit borta i 4 dagar. 3 dagar med sjukt barn och 1 dag med sedan tidigare planerad semester. Dessutom är detta kort-vecka, och nästa vecka har jag påsklov tillsammans med barnen.


Så idag kändes det som jag varit borta mer än 4 dagar. Mycket papper att gå igenom.... Dessutom har det hela dagen trillat in mer oväntade arbetsuppgifter. Har hela dagen känts som jag tagit 3 kliv fram och 2 tillbaka. Ganska så tröstlöst. När dagen började närma sig slutet var det bara att till slut bestämma vad jag skulle göra idag, och vad som fick lämnas till en annan dag. Om man inte bara bestämmer sig, så skulle man kunna sitta hur länge som helst.


Nu är jag i alla fall äntligen hemma, efter en sväng via barnens pappa för att lämna av träningskläder, fotbollsskor och trumpet. Har dessutom hunnit med att göra dagens måsten här hemma. Dvs. tvätta kaninens öga och medicinera med ögondroppe, samt städa kaninburen och fylla på ny mat. Nu kan jag bara göra vad jag vill i någon timma, innan jag måste försöka komma i säng för att orka med morgondagen.


Attans vad fort tiden rinner iväg.....

Ovido - Quiz & Flashcards