Alla inlägg den 22 april 2012

Av Jessica - 22 april 2012 21:26

Denna dagen var bättre än den förra! Inte lika trött, troligen tack vare att jag kom i säng i vettig tid igår kväll. Fortsätter dock att skylla detta på att jag är överhopad på jobbet. Tycker inte det är ok att det ska ta en hel dag av återhämtning efter en arbetsvecka. Framför allt inte eftersom man bara är ledig i 2 dagar....


Ja, ja... nog om det nu, ni vet vad jag tycker.... jobba 2 dagar och 5 dagar helg - DET vore något!


Känner mig nöjd. Sitter här nyduschad, fixat lite med brynen (snälla svägerskan plockade dem fint vid påsk, så nu är det bara att hålla efter) och funderar faktiskt på om jag ska avsluta kvällen med en LITEN bit kladdkaka... Varför inte? Vore ju dumt att bli sugen redan i morgon förmiddag..


Har faktiskt varit riktigt "duktig", och förberett morgondagens middag. Killarna ska iväg på fotbollsderby - Häcken möter IFK. Så då är det bra om maten inte tar allt för lång tid. Sen är det också mysigt att inte behöva stå i köket de få timmar de är här. Så i kylen står en köttfärspaj, bara att grädda det sista i morgon. Så medan den gräddar färdigt kan jag istället umgås med mina älskade ungar.

Av Jessica - 22 april 2012 17:32

Har längtat efter kladdkaka i flera dagar.... nu äntligen, står den i ugnen, och när jag var o handlade slank det ner lite vispgrädde i kassen. Kladdkaka kräver grädde!


Så om en stund ska jag njuuuuuta! Räcker ju med en liten bit, så det lär bli kvar till grabbarna som kommer i morgon. De lär inte bli ledsna!

Av Jessica - 22 april 2012 12:49

I fredags innan jag gick hem från jobbet, så passade jag på att vaccinera mig. Det var dax för tredje sprutan mot TBE. De 2 andra som togs för ca. 1 år sedan gjorde rejält ont i armen några dagar efter. Så med detta i minnet tyckte jag det var bra att vacciner när man skulle vara ledig några dagar. Igår kände jag näst intill inget, men idag desto mer...Inte precis så att man lyfter armen över huvudet. Men måste man det???...


Nu är jag i alla fall skyddad mot TBE:n. Hade ju tyvärr med en o annan äcklig fästing hem efter mina svamp-plockar-turer förra sommaren. Fortfarande kan de ju sprida Borrelia till mig, men där finns det ju i alla fall behandling att sätta in.


Har lite mer energi idag. Var nog vila o sömn som fattades. Har precis packat lite av Axels fotbollskort som han sålt på Tradera. Han fick för sig förra helgen att han ville sälja lite kort som han har dubletter av. Det var inte jätte många kort som han la ut till försäljning, men tydligen var det en del bra.... Så han tjänade 217 kr! Betalningarna har redan börjat trilla in, så då är det bara att packa och sända iväg, så kunderna får det de har betalat för.


Även jag sålde lite urväxta barnkläder på Tradera. Jag tjänade ca. 350 kr. Kläderna kommer till användning och jag tjänar en slant. Visst är det en win-win situation.


Fast trots att vi säljer lite grann, så är det ändå kassar med kläder som skänks till Vitryssland. Det är ruskigt så mycket man har, trots att man ofta inte tycker man har så mycket.....

Ovido - Quiz & Flashcards