Alla inlägg den 14 april 2012

Av Jessica - 14 april 2012 20:30

Jag hittade mina "hängen" till köksgardinerna. Så nu sitter det nytvättade, nystrukna gardiner i köket också. Trevligt!


Känns faktiskt som jag fått en hel del gjort under detta påsklovet. Självklart har jag o killarna umgåtts, men jag har även passat på att små-syssla lite grann här hemma när killarna varit sysselsatta med annat. Dock har det bara blivit sysslor inomhus, då det nästan regnat hela veckan.


Även barnkläderna har lagts ut på Tradera, trots 1 veckas auktion så har det redan kommit in bud på 2 av plaggen. Så kvällens uppdrag blir nog att gå igenom min egen garderob. Finns tyvärr ett och annat som inte längre passar, och som jag insett aldrig mer kommer passa.... Så då är det bättre att göra sig av med det. Gör mig sällan av med kläder, såvida de inte gått sönder, men nu börjar det bli trångt i min lilla garderob och då får väl det som är för litet åka ut.


Bara att inse fakta, kroppen har förändrats. När jag var som minst var jag en storlek 34, vilket är väldigt litet. Magen passar inte in i den storleken idag. Även om jag skulle börja träna, kommer jag ändå inte passa i dessa mini-kläder igen. Så när killarna somnat blir det till att rensa. Kanske något som ska säljas, men det mesta hamnar i en påse för vidarebefodran till Vitryssland.

Av Jessica - 14 april 2012 11:36

Kan det vara guds gåva till mänskligheten??? Vaknade i morse med värsta huvudvärken. Kunde knappt ta mig upp ur sängen... Detta sker tack o lov inte så ofta, men när det sker är det inte roligt. Kravlade mig i alla fall upp, och fick i mig en Voltaren. Den gör under!! Efter ca. 30 minuter började jag bli människa igen.


Vad ska vi göra en dag som denna? Vi måste åka o handla lite till Peters kalas. I övrigt inget speciellt planerat. Killarna gick upp o satte sig och tittar på Harry Potter. De har tidigare inte varit intresserade av Harry, men så köpte Oscar en film på loppis för några veckor sedan. Skulle tro att den är bra, för det hörs inte ett ljud från de små liven! Då vill man verkligen inte störa, så ärenden får vänta tills filmen är klar.


Jag kanske skulle ta mig i kragen och lägga ut lite barnkläder på Tradera. Ligger här i en påse och väntar på försäljning. Axel fick ett ryck igår, och fick helt plötsligt för sig att han skulle sälja lite fotbollskort! Så han plockade ut några som han ville sälja, fotade och satt själv och fixade annonserna till tradera. Hoppas nu han tjänar några kronor.


Ska faktiskt också tvätta köksgardinerna. De är redan tvättade en gång, men såg igår när jag skulle stryka att det var fläckar som inte gått bort. Så nu ska vi testa den rosa flaskan och se om den håller vad den lovar. Sen måste jag också leta reda på fästena/hängena eller vad det nu heter, till gardinerna. Bytte ju faktiskt gardiner i december, och var då så ordentlig och la undan hängena. Igår kunde jag inte hitta dem!!!... tröttsamt. Men har funderat och tror faktiskt jag var så ordentlig så jag la ut dem i förrådet i lådan som innehåller just gardiner! Får gå ut och titta där sedan. Fick igår i alla fall upp gardinerna i mitt "sovrum", nytvättade och strukna.

Ovido - Quiz & Flashcards