Alla inlägg den 30 april 2012

Av Jessica - 30 april 2012 21:49

Ja, några få är ni nog som känner igen det namnet. Emily är den lilla flicka som jag tog hand om när jag var au-pair i St. Louis, MO, för ca. 18 år sedan.....(ruskigt att det gått 18 år sedan dess....). Emily skulle precis fylla 2 år när jag kom till USA, hennes lillebror John var 6 månader. Så med dessa 2 små barn, kan man lugnt säga att jag hade fullt upp på dagarna.


Både Emily & John är nu vuxna.... Emily är just nu i Spanien och pluggar, för några månaders tid. Jag skrev till henne via facebook, att hon borde passa på att besöka Sverige när hon är så nära. Emily är född i Stockholm, hennes föräldrar bodde där i några år, när hennes pappa utbildade sig till forskare vid Karolinska institutet.


Såå, idag kom det ett meddelande via facebook. Om bara några veckor kommer Emily förbi Göteborg i 3 dagar, och hon ville träffas! Hon undrade om det t.o.m kunde vara så att det fanns någon soffa att låna för henne och hennes studie-kompis. Såklart ska de bo här. Det är ju bara 2 nätter som det gäller, och det finns ju till och med sängar till dem!


Ska bli så spännande att träffa henne. Hon är ju egentligen en helt främmande människa. Jag känner ju inte henne alls. Jag kände hennes föräldrar för 18 år sedan, och jag kände henne som liten, men under alla dessa år har ju en unik människa formats. Ska bli så kul!


Verkligen något att se fram emot!

Ovido - Quiz & Flashcards