Alla inlägg den 5 april 2012

Av Jessica - 5 april 2012 19:46

Påsken har börjat, och med den följer lite extra ledighet. Röda dagar både fredag och måndag. Sen har jag dessutom några små killar, som har påsklov nästa vecka. Nästa vecka, är min vecka tillsammans med barnen, så då har jag tagit ledigt. Vill att mina killar ska få sina lov, de behöver det.


Så nu är det visst 10 dagar ledigt, fast jag bara tar ledigt 4:a! Det tycker jag är en bra deal! (Att jag sen är bokad upp över öronen när jag kommer tillbaka, är en helt annan sak...)


Jag och killarna har inte några större planer, mer än att njuta av att vara lediga. Måste bli en tur till någon simhall, behöver hjälpa Peter med att flyta och simma ryggsim. Har även lovat besök på "lek & buslandet" - mitt värsta ställe på jorden. Men lovat är lovat. 1 gång, och sen har vi gjort det... I övrigt blir det nog mest att bara njuta av att få vara lediga. Inte ha några tider att passa. Kanske att killarna vill leka med lite kompisar.


Nu är killarna hos sin pappa, och kommer vara det över helgen. De kommer fira påsk tillsammans med farmor & farfar. Själv ska jag försöka måla resten av mitt vardagsrum, samt att jag ska besöka mamma & pappa och äta god mat!!! Där kommer även min gamla morfar vara, samt min bror o hans tjej, så den dagen ser jag fram emot.


Bra att ha lite planer när jag är själv. Blir lätt lite håglös annars, och känner mig lätt ensam. Längtar efter mina barn, men det gör väl alla som inte kan vara med sina barn hela tiden.... Tänk att inte vara med dem hela tiden, att "missa" halva tiden i deras liv. Det är inte lätt, men å andra sidan hade jag ändå inte kunnat njuta av dem om jag hade fortsatt leva tillsammans med deras pappa, för då mådde jag allt för dåligt.


Så jag har det nog ändå så bra som jag kan ha det. Jag försöker att göra det bästa för barnen! Mina 3 älskade hjärtan!

Ovido - Quiz & Flashcards