Alla inlägg den 7 april 2012

Av Jessica - 7 april 2012 08:20

Inte var det nog med att måla här hemma, igår kväll målade jag också naglarna. En vardaglig syssla för många, men lyx för mig.......


Trivs med mitt jobb, men gillar inte alla regler kring klädsel. Vi har en strikt "dresscode". Primärvårdens vita, gröna eller blå kläder är det som gäller.... Har man de blå kläderna på sig ser man ut som en smurf, bara den vita mössan som fattas


Dessutom får man ju inte ha några som helst smycken, inga ringar, armband, klockor, halsband. Inte heller något nagellack.


Självklart förstår jag de hygiensika aspekterna, men det blir inte roligare för det... Känns som man går in i en grå, eller kanske blå, massa. Personligheten läggs av i omklädningsrummet. Alla är vi lika. Det är så jäkla tråkigt.


Är jag bara ledig en vanlig helg känns det inte som någon idé att fixa nagellack, som ändå måste tas bort på söndagskvällen. Så igår fick jag lyxa till det!! Hade fått ett nytt nagellack, i en "goodie-bag" som jag fått av min bror. Ett mörkt, mörkt, mörkt röd/brunt? lack med glitter i. Känner mig så fin!


Tänk att så lite kan göra så mycket för känslan!....

Önskar mer glamour i vardagen!

Ovido - Quiz & Flashcards