Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Fyrverkerier

Av Jessica - 1 januari 2012 14:01

Ja, så var det nya året här. Visst känns det precis som det förra!  


Nyårslöften har jag slutat med för länge sen. Varför ha löften vissa dagar på året??? 


Hade en mysig nyårsafton. Först tillsammans med barnen o deras pappa, samt fam. Wennerqvist, för att titta på GP´s fyrverkeri, som var en stor flopp!!! Snacka om dimma. Barnen besvikna!... Men inget man kan göra något åt.


Fam Wennerqvist åkte vidare, och vi var själva. Eric bjöd på mat. Mysigt, avkopplat umgänge med barnen. Hjälpte Axel & Oscar att lägga in nummer i sina mobiler. Tittade i smurfbok tillsammans med Peter. Efter maten hade Eric lovat barnen att skjuta upp lite av deras smällare. Att barnen kan roas av så lite. De lite större raketerna o smällarna sparade de till 12-slaget.


Vid 22-tiden var jag hemma. Lille James verkade ta det mesta smällandet med viss ro. Duktig kille! När det smällde som värst hade jag honom i famnen, och då var han lugn.


Kan inte sluta förundras över alla dessa raketer. I år var det verkligen fullt på himlen mellan 23.45 till 00.15 Var får alla männsikor pengarna ifrån?? Det är ju inte precis några små raketer som smälls upp. Stackars de vilda djuren...


I år kom det dock en och annan ris-lykta svävandes i himlen. De ger en helt annan känsla och eftertanke. De är såå fina tycker jag. För min del skulle det räcka med 1 stort fyrverkeri, och inget mer, sedan bara mängder av brinnande ris-lyktor som sakta stiger mot den mörka himlen! Det vore nått!


Ha nu ett bra 2012! Det ska jag försöka ha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards