Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Gamla lagningar

Av Jessica - 24 januari 2012 17:27

Att ha gamla amalgam-lagningar i truten, är inget kul... De håller ju inte så särskilt bra...

Så idag när jag hade ätit lunch, kände jag att det kändes konstigt längst in i munnen. F-n vad jag svor. Det hade försvunnit en STOR bit av tanden längst in. Tja, det var nog inte tanden som hade försvunnit, utan en gammal lagning. Det gjorde inte ont, men var rejält vasst.


Sen är det ju så att vi ska iväg på planeringsdagar med jobbet torsdag och fredag, och då vore det väl bara så typiskt om jag skulle få tandvärk då. Så det var bara att slänga sig på telefonen och ringa tandläkaren.


Ibland ska man ha tur! Min tandläkare hade en ledig tid 14.45 Så nästa uppdrag blev att få tag på dagens sena besök och avboka dem. Inte roligt, men vad ska man göra? Inte precis så att jag hade planerat att bita sönder min tand.


Väl hos tandläkaren, så visade det sig att det är min enda rotfyllda tand, som var den som hade gått sönder. Vilket alltså innebär att jag inte hade kunnat få någon tandvärk - det finns ju ingen rot kvar. Efter lite diskuterande vad vi skall göra med tanden på lång sikt, så kom vi fram till att han idag bara skulle slipa ner den vassa kanten. Han funderade ett tag på att göra en slags lagning, men risken finns ju att även den släpper. Mitt förslag var att vi i framtiden skall dra ut tanden....


 


Ja, ja... hur det blir med tanden får framtiden utvisa. Nu är det i alla fall ok. Lite öm och blodsmak i munnen, eftersom han varit på tandköttet och grejat lite, annars är jag nöjd. Mitt lilla besök kostade 300. Inga stora pengar för att betalas till tandläkaren! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards