Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Jag gav upp

Av Jessica - 8 april 2012 23:38

Fick en fråga här på bloggen ang. vad jag läser för bok nu. Eftersom jag berättat vad jag läser, så får jag väl också passa på att uppdatera vad jag har läst det senaste.


 


Eremitkräftorna gillade jag. Det är en fortsättning på Berlinerpopplarna. En berättelse som handlar om relationer. Händelsen utspelar sig mest på landsbygden i Norge. Inte en sån bok som jag brukar läsa, men prövade för jag hade hört mycket om Berlinerpopplarna. Det är en mysig berättelse, jag blir lite varm i hjärtat av att läsa den. Jag tycker om den, och det finns även en 3:e bok om samma personer. Ser fram emot att även läsa den.


Hon som bar skammen var ok. Tog ca. 100 sidor innan den fångade och man ville veta mera. Inte så bra som det jag tidigare läst av Helena. Tveksamt om jag skulle rekommendera denna.


Familjebilder var väl också sisådär. Ok, men inte mer....


Däremot......



Livstecken av Gunilla Linn Persson är absolut inget som jag kan rekommendera.... Har bara 1 gång tidigare i mitt liv givit upp en bok. Jag är ju envis som en åsna, så även om början är dålig, så tänker jag alltid att det kommer bli bättre. Jag vill inte ge upp en bok. Men denna var helt hopplös. Jag gav upp!


Gunilla är en av författarna till tv-serien Skärgårdsdoktorn, som var så underbart härlig. Något man bara inte kunde missa. Fantastiska karaktärer. Gunilla har en psykisk ohälsa och flera psykoser i sin bakgrund. Men när hon skrev denna boken undrar jag om hon verkligen var frisk..... Hårda ord, men det var så jag tänkte. Helt hopplöst att hänga med i alla tvära kast i boken. Snabba tankar från författaren, som inte gick att hänga med i.


Så jag kan ju inte rekommendera denna boken. Fast om någon har läst den, vore det kul med en kommentar för att få höra vad ni tyckte.

 
 
ElisabethT

ElisabethT

9 april 2012 08:59

Nej, man vet inte allt om de som står en nära. Det är inte alltid enkelt att berätta heller..hur börjar man det samtalet?
Om någon frågar eller tillfället kommer är det inget jag väjer för att prata om. Varken min mamma, bror eller övriga familjen har någon skam att bära.
Det är ofattbart att det kan hända. Och det händer igen, nu senast i Kortedala.Jag känner så med den familjen.Jag vet hur det kan gå, vad som väntar.
Jag tror att många viker/vek undan när jag var mitt i det.Jag förstår att man kanske inte vet hur man ska hantera det men sluta inte prata med mig/oss. Jag kunde inte be om hjälp när jag var mitt i detta kao, jag hade önskat att någon tagit över. Lagat vår mat, pratat med barnen, läst en saga, kokat en kopp te...det har jag förstått i efterhand.

Böckerna, jag blev lite kär i han den tjocke i Köpenhamn. Jag tyckte mycket om den serien.Varför är inte du med när Djungelmammorna träffas för att prata böcker? 17 april är nästa gång hos Annelie L, du ska ha läst 3096 dagar av Natascha Kampusch.
Kram och tack för kramen, den värmde.

http://kapverde.blogg.se

Jessica

9 april 2012 11:35

Ni har väl hållit på i några år nu med er bokcirkel. När ni började mådde jag inte bra och orkade inte med något sådant. Tror inte ens att jag läste böcker. Kommer faktiskt inte ihåg, men antagligen var det så. Sen har jag inte fått till det med tiden. Har jag barnen har jag inte kunnat och när jag inte har dem jobbar jag ju så mycket. Fast det är inte så att jag inte varit tillfrågad. Så tack igen för förfrågan. vem vet, någongång i framtiden kanske... du vet... plötsligt händer det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards