Alla inlägg under maj 2012

Av Jessica - 1 maj 2012 18:35

 


Ja, så är den här....."solfrys".... det vill säga. Att man fryser efter att ha varit så gott som hela dagen i solen...


Vilket UNDERBART väder!!!


Hela förmiddagen spenderades i Tuve, där Oscar spelade fotbollscup. Gick väl inte så lysande.... men Oscar verkade nöjd ändå. Killarna kämpade odentligt, hade ganska bra spel emellanåt, men lyckades inte få in bollen i målet. Jag bara nöjt av det underbara vädret. Hade klätt på mig med eftertanke, så ju längre förmiddagen gick, desto mer kunde jag ta av mig! Så i slutet hade jag linne - perfekt när man vistas på en fotbollsplan utan tillstymmelse till skugga.


Lunch hemma hos Eric, även den utomhus. Jag fortsatte och hålla mig i solen. Väl hemma, så attackerade jag min s.k gräsmatta. Det är mycket grönt, det som kallas gräsmatta, men det är inte så mycket gräs. Mest allt möjligt annat... Så för första gången i år, tog jag ett tag mot maskrosor, grodblad, mossa och andra växter.


Så det har verkligen blivit många timmar ute idag. Trodde nästan att jag skulle kunna bli lite brun...men...näe. Verkar inte så. Läser på facebook att flera har bränt sig i solen idag! Bara att acceptera att jag har ett annat pigment. Krävs tydligen några timmar till.

Ovido - Quiz & Flashcards