Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Jessica - 2 februari 2012 21:00

 


Andra boken av Ann Rosman som jag läser, dock hennes första. Fungerade att läsa dem i fel ordning. Hade självklart varit bäst att läsa dem i rätt ordning, men fungerade. Gillar Ann Rosman, som jag skrivit tidigare, gillar man Läckberg och Tursten så gillar man Rosman. Handlingen i hennes böcker utspelar sig i Marstrand. Så självklart var det denna som jag läste när vi var i Marstrand på planeringsdagar!


Har också hunnit med att läsa denna:


 


En härlig bok, som man blev både bestört, lite ledsen och lite ilsk på. Mest blev man dock varm inombords. Gillade den och hoppas kunna läsa mer av Anna Fredriksson. Detta var ytterligare en bok som jag inte ville lämna ifrån mig.

Av Jessica - 2 februari 2012 19:30

Så blev jag ensam här hemma. Killarna har fått åka till sin pappa för att sova där i natt. I morgon är jag nämligen tvungen att vara extra tidigt på jobbet. De stora killarn har inte morgon-fritids, och de kan inte stå på skolgården och vänta i ca. 45 minuter innan skolan börjar.... Så lösningen fick bli att de får sova hos sin pappa i natt, som kan lämna dem i vanlig tid i morgon.


På eftermiddagen får han även hämta killarna. Hade från början ordnat detta, eftersom vi skulle ha stort möte hos oss. Fast när omständigheterna blev annorlunda, fick jag avstyra mötet och istället ha besök. Så även då får barnens far rycka in. Tur att han kan.


Har även fått "tråckla" med kommande sportlov. Hade planerat vara ledig hela veckan med barnen, men ställer nu upp och jobbar 2 1/2 dag istället. Det gäller att få det att "gå runt" på jobbet. Målsättningen är inte högre än så...


Satt i eftermiddags på fikarasten och pratade lite, där satt även vår psykolog. Pratade lite om hur det är. Beskrev att jag inte kan hålla koll, utan att saker som blir gjorda bara försvinner. Jag har sett det som ett sätt för min hjärna att skydda sig själv. Att inte lagar på allt, det blir helt enkelt för mycket. Hon säger då, att jag tolkar det istället som du redan är stressad och steget värre. Det du beskriver är "tunnelseende".... Då blev jag faktiskt lite skrajsen....


Kan jag vara så jäkla dum en gång till??? Har hon rätt? Hur kan jag i så fall inte fatta??


Tål att tänkas på. I kväll ska jag i säng tidigt, behövs ordentligt med sömn för att ge så bra förutsättningar som möjligt...

Ovido - Quiz & Flashcards