Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Jessica - 23 februari 2012 22:10

Det går ett program på kanal 9 som heter Maniska samlare. Har ni sett det? Om man inte har sett det, kan man inte ens föreställa sig hur dessa människor lever, som lider av samlarmani. I programmet talar man om det som en sjukdom, och det är en sjukdom, ett stort handikapp för dessa människor och deras anhöriga.


I kväll har jag tittat på det, samtidigt som jag har städat ur mitt städskåp......


Mitt städskåp innehåller sånt som man förväntar sig i ett städskåp, dammsugare, rengöringsgrejor etc. Men det är också ett skåp där det lätt hamnar ett och annat, som man bara behöver lägga någonstans....


Vissa saker kanske egentligen har en plats någon annanstans, men ofta lägger man ifrån sig saker där det går snabbast. Så från det skåpet har jag idag städat och rensat div. olika saker. Helt otroligt vad det är lätt att bara lägga ifrån sig saker där - de syns ju inte för andra då. Man kan ju ibland fundera på hur många sekunder det hade tagit att lägga tillbaka dem på "rätt ställe" från början.....


Ja, ja...alla har vi våra fel och brister.... Men oj vad fint o ordentligt det är i mitt städskåp just nu!

Ovido - Quiz & Flashcards