Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Jessica - 25 februari 2012 17:40

Det här har varit en bra dag, med mina mått mätt. Har mest gått här hemma och smågrejat. Fått lite gjort, suttit lite vid datorn, grejat lite till, läst lite i min bok, grejat lite till.......

Alltså jag har grejat en del, men helt i min egen takt, dvs. med många pausar mitt i. Det gör det hela lite lättare tycker jag. Det enda jag inte har gjort idag är att ha varit ute och promenerat..... men Good Enough!!! Gäller att tänka på det.


Jag har putsat färdigt alla fönster här på nedervåningen. Ser fantastiska ut när det är molnigt, men insåg när solen tittade fram att det kommer behöva göras igen... De var sååååå skitiga. Men det är i alla fall mycket bättre nu än innan.


Har nyss varit ute och bytt bromsbelysning bak på bilen! Lite pilligt, men inte så svårt. Slipper nu den orange varningstriangeln varje gång jag sätter foten på bromsen, och den irriterande texten kontrollera bromsbelysningen.


Känner mig nöjd med min dag, har även putsat spegeldörrar till garderoben och badrumsskåpets speglar. Har trots allt grejande kunnat känna att jag är ledig. Gott för samvetet att greja lite, för då känner jag att jag bara kan ägna mig åt det allra nödvändigaste nästa vecka och alla annan tid går till mina älskade killar!

Av Jessica - 25 februari 2012 12:54

Verkar som det är många som tror att våren kommit! I min trädgård har de tidiga blommorna börja tro på ett liv efter detta. Den första snödroppen har slagit ut och flera knoppar har kommit. Krokusarna börjar sticka upp ur jorden och även små påskliljor som jag satte ut börjar gro.


Jag var nyss nere på macken och tankade bilen. Där var det många som hade fått vårkänslor, oj vad många som tvättade och putsade på sina bilar. Ett tecken på att vi går mot bättre väder?


Själv började jag ju putsa mina fönster igår, också ett tecken på att solen börjat titta fram.


Barnen börjar träna fotboll utomhus.


Ja tecknen på att våren närmar sig verkar vara många. Vi är många som väntar, längtar och hoppas, att den snart är här för att stanna.


För det är faktiskt fortfarande februari, så än kan det komma snö.....

Ovido - Quiz & Flashcards