Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Jessica - 19 februari 2012 20:58

Jag läser ganska så mycket. Blivit bra mycket mer sista året, dels för att jag mår bra igen och har ork och lust att läsa. Dels för att killarna är större och jag då och då kan ta mig en halvtimme att läsa!!!! Innan läste jag bara på toaletten när jag hade barnen, samt självklart halva nätterna när jag egentligen borde sovit....


Är lite slö med att direkt uppdatera här på bloggen vad jag har läst, så här kommer de 3 sista:


 


Exit Kalahari är en sann berättelse, såna gillar jag! Den handlar om 2 svenska kvinnor som är med om en olycka i Kalahari. De omskrivs i svenska pressen som försvunna. Jag hade inte något minne av att detta har hänt och att jag har läst eller hört om det. Men en intressant historia att läsa. Man får följa bådas berättelser och upplevelser av vad som hände dem, de dygnen de var "försvunna" i Kalahari.


De andra 2 är skrivna av Denise Rudberg, en av mina favoriter. Började läsa böcker av henne denna hösten, och jag är FAST! Dessa två böckerna ingår i en triologi, och jag har läst dem alla, i rätt ordning. Visserligen skulle man kunna läsa dem helt fristående, men man får ju extra sammanhang om man läser dem i rätt ordning. Hon fångar en och man vill bara veta mer om hennes karaktärer.


Nu håller jag på med en annan bok av Denise, och detta är en kriminalare/deckare. Sånt som jag egentligen verkligen gillar! Så med hennes sätt att verkligen få liv i karaktärerna, så är den boken jag läser nu, en sån som är svår att lägga ifrån sig. Tydligen skall det också bli en triologi, jag vet inte om den andra boken är släppt ännu. Får kolla upp detta, men just nu är jag fullt sysselsatt med Ett litet snedsprång

Av Jessica - 19 februari 2012 17:32

Ja, vi nöjer oss inte med halkan utomhus, utan idag gav vi oss in för att halka omkring lite mer. Dock med skridskor på fötterna. De stora killarna skall ha idrottsdag i veckan som kommer, och då är det skridskoåkning som gäller. Så idag var det lika bra att få fram utrustningen och se vad som passade. ALLT passade!!! Oftast brukar de ha vuxit ur både det ena och andra, men allt passade. Visserligen på det berömda håret, men det var ok för 1/2 dags idrottsdag!


Så idag blev det några timmar i ishallen. De stora killarna har blivit riktigt duktiga, trots att vi åker typ 2 gånger varje år.... Men det är nog så, att om man har lärt sig en gång, så kan man. Lilleman kämpade på med stöd, men sedan släppte vi ifrån oss det, och han tog sig fram ändå. Visserligen sakta, men ändå.


Även jag fick ju vara med på isen. Inget sitta vid sidan o fika, där inte! Killarna tycker det är kul när man är med dem!


Jösses vad mycket folk det var där idag. Kö för att komma in. Fullt på isen, men trots det inga hemska krockar! Jag jobbar ju i Tuve och idag kändes det som halva Tuve hade tagit sig till just denna ishallen....


Efter vi åkt färdigt fick jag komplettera med skridskoskydd till Axel, och en skruv till Oscars hjälm. Så nu är killarna redo för idrottsdagen som kommer!

Av Jessica - 19 februari 2012 10:22

Hade en halvbra dag igår... vet inte varför, men var slut på energi. Inget bra tecken. Sen kunde jag inte sova.... kanske påverkan av att jag tog mig en tupplur på eftermiddagen. Men när klockan var 2.30 i natt var jag rätt så trött på att inte kunna somna.. Tur man inte skulle upp och jobba idag.


Nu är jag i alla fall uppe och känner mig bättre idag. Skönt! Skönt när tankarna är igång i hjärnan igen. Fastnade igår kväll i vissa funderingar som inte var bra. Försökte tänka på annat, men dessa tankar kom bara tillbaka HELA tiden, och till slut mår man inte bra! Vet ju att det är tankens kraft som gör så mycket, men tanken är oerhört svår att släppa.


Har idag inte alls tänkt på detta "jobbiga" och då känns det mycket bättre. Positivt för mig att vi redan har fått i oss frukost, diskmaskinen är igång och jag har också burit in alla skridskor från förrådet som skall provas inför kommande idrottsdag i skolan.


Killarna hade önskemål om att åka skridskor, så om någon timme sticker vi iväg och gör det!

Ovido - Quiz & Flashcards