Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Jessica - 27 februari 2012 21:47

Ikväll när han hade duschat efter sin fotbollsträning säger han: mamma, jag vet inte om jag ska ha egna barn när jag blir stor. Varför inte då, undrar såklart mamman. Näe, det verkar vara så mycket som man måste komma ihåg och greja hela tiden. Jag vet inte om jag klarar det. Jaha, som vaddå menar du? Ja till exempel, hämta barnen i skolan, komma ihåg läxorna, ordna mat, köra till träningar, komma ihåg att köpa nya skor och sånt. Det verkar jobbigt.


Gull-ungen, han har ändå märkt vad mamma och pappa gör!! Det känns bra. För ibland undrar man....


Så nu sitter man här helt slut efter en intensiv måndag. Början på veckorna är hektisk, då är det träningar och trumpetspel som gäller. I morgon skall båda de stora killarna dessutom iväg med skolan, och då ska det vara matsäck med. Så det ordnades innan vi for iväg på kvällensfotbollsträning.


Upptäckte i kväll också att Oscars kängor har lämnat in.... hann inte åka o köpa nya skor till honom i kväll, så de får duga i morgon också. Men i morgon måste vi prioritera nya skor till honom. Eftersom det är han som behöver skor får också han prioritera sin fullspäckade tisdagseftermiddag och kväll. Individuell trumpetspelning 15,30 till 16. Sedan orkesterträning 17 till 17,30 och vi avslutar med fotbollsträning 18,30 till 19,30. Någongång där emellan ska vi också hinna med att äta lite mat. Att dessutom klämma in shopping av skor - funkar inte. Det förstod Oscar också, så han valde faktiskt bort sin träning i morgon. Vilket jag ändå hade föreslagit eftersom han har sin fruktansvärda hosta kvar.


Gott att det snart är onsdag, då lugnar det ner sig!!!


Vad var det nu jag skrev här om dagen???? Livet är det som pågår medan vi planerar annat.....

Ovido - Quiz & Flashcards