Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Jessica - 21 februari 2012 20:55

ja, en bokmal alltså. Nu har jag läst ut ytterligare 2 böcker. Eftersom det gått fort, kan ni själva räkna ut att jag tyckte det var bra böcker. Såna som man inte vill lägga ifrån sig, och när man ser att sidorna börjar ta slut, får man nästan separationsångest....


 


Först läste jag ju då Denise Rudberg, Ett litet snedsprång. Den har jag redan nämnt i mitt förra inlägg som handlade om böcker. Hon skriver nu en genre som kallas för elegant-crime. Boken skiljer ju sig från de andra böckerna hon skrivit, som mest handlat om relationer. Här är det lite spänning och man får fundera över vem den skyldige kan vara. Åter igen har Denise fått mig fast...


Efter att ha läst den, dök jag ner i min boklåda som jag ju fyllde på lite grann för någon vecka sedan. Nästa val blev När blodsbanden brister av Hanna Svensson. Som ni ser är det en sann berättelse, och oj vilken berättelse.... Den väcker mycket känslor. Man blir både ledsen, förtvivlad och ARG! Ska det få gå till så här i vårt samhälle??... En hemsk bok, men läsvärd och tänkvärd!

Av Jessica - 21 februari 2012 18:24

Har nu i eftermiddag varit på möte inne vid Järntorget. Åkte där ifrån vid 17, och då var det en del trafik, men det flöt på ganska så bra. Fick stå ganska så länge vid ett rödljus, men när man kom ut på de större lederna så rullade det på.


Varje gång jag måste vara på andra sidan älven, är jag sååå tacksam för att jag inte gör detta dagligen. Är en otrolig förmån att kunna jobba i relativ närhet till sitt hem. Det tar mig ca. 10 minuter att köra till jobbet. Det tar ca. 10 minuter mellan jobbet och barnens skola och dagis. Så mycket värt!


Tid är en mycket dyrbar sak! Tid är nåt, som jag tror att vi alla upplever att vi har ont om. Hur man än gör så finns det bara 24 timmar på varje dygn. Vilket för mig, oftast är alldeles för lite.... Alltid handlar det om prioriteringar, vad man skall göra med sin tid. Tänk om tiden kunde vara oändlig för den lilla människan...


Pratade idag med en pensionerad kollega, som är inne och jobbar lite extra på vårdcentralen. Hon sa till mig: "nu lever jag, det finns ett annat liv än detta. Att inte komma hem och vara helt slut, att konstant var trött....." Svårt att tro, men så kan det visst vara.


Självklart längtar jag till den dagen då jag har mer tid och framför allt mer ork!... Fast samtidigt har jag lärt mig den hårda vägen, att det gäller att försöka ta vara på här och nu! Självklart ska man sträva framåt och drömma och längta, men det är så oerhört viktigt att hinna känna och vara här och nu. En klok människa har sagt: "livet är det som pågår medan vi är upptagna med att göra upp andra planer" (John Lennon)

Detta är så sant. Om man BARA planerar och siktar framåt, riskerar man att missa det som sker just nu!


Ovido - Quiz & Flashcards