Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Nära

Av Jessica - 21 februari 2012 18:24

Har nu i eftermiddag varit på möte inne vid Järntorget. Åkte där ifrån vid 17, och då var det en del trafik, men det flöt på ganska så bra. Fick stå ganska så länge vid ett rödljus, men när man kom ut på de större lederna så rullade det på.


Varje gång jag måste vara på andra sidan älven, är jag sååå tacksam för att jag inte gör detta dagligen. Är en otrolig förmån att kunna jobba i relativ närhet till sitt hem. Det tar mig ca. 10 minuter att köra till jobbet. Det tar ca. 10 minuter mellan jobbet och barnens skola och dagis. Så mycket värt!


Tid är en mycket dyrbar sak! Tid är nåt, som jag tror att vi alla upplever att vi har ont om. Hur man än gör så finns det bara 24 timmar på varje dygn. Vilket för mig, oftast är alldeles för lite.... Alltid handlar det om prioriteringar, vad man skall göra med sin tid. Tänk om tiden kunde vara oändlig för den lilla människan...


Pratade idag med en pensionerad kollega, som är inne och jobbar lite extra på vårdcentralen. Hon sa till mig: "nu lever jag, det finns ett annat liv än detta. Att inte komma hem och vara helt slut, att konstant var trött....." Svårt att tro, men så kan det visst vara.


Självklart längtar jag till den dagen då jag har mer tid och framför allt mer ork!... Fast samtidigt har jag lärt mig den hårda vägen, att det gäller att försöka ta vara på här och nu! Självklart ska man sträva framåt och drömma och längta, men det är så oerhört viktigt att hinna känna och vara här och nu. En klok människa har sagt: "livet är det som pågår medan vi är upptagna med att göra upp andra planer" (John Lennon)

Detta är så sant. Om man BARA planerar och siktar framåt, riskerar man att missa det som sker just nu!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards