Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Jessica - 13 februari 2012 18:51

Försöker lära mig att stanna upp och njuta av nuet. Att inte stressa iväg, främst i tanken. En stressad tanke leder till en stressad kropp och en stressad person. Försöker ta det lugnt. Hela tiden läser man rapporter om hur mycket vi stressar och hur mycket vi därmed också stressar våra barn.


Finns det alltid en anledning att stressa så??


Känner nu ett härligt lugn i kroppen. En mysig känsla i hela mig. Efter jobbet idag åkte jag till mina barns pappa, för att hämta upp mina killar. De var mitt inne i en film, och eftersom vi är lediga i morgon, kände jag ingen stress. Utan barnen fick se färdigt och jag blev bjuden på en kopp kaffe. Kändes så bra att inte bara rusa in, avbryta och rusa vidare.


Ser nu fram emot att spendera 2 hela dagar med mina underbara killar. Vi ska självklart försöka softa en del, men vi ska även få lite gjort. I morgon har jag bokat klipptid till alla grabbarna, och på onsdag utökas barnaskaran med Axels bästa kompis som skall vara med oss hela dagen. Då har vi planerat att åka till Åbybadet.


Gott att ha någon liten plan för varje dag, men absolut inte för mycket. Mår såååå bra av att vara tillsammans med mina killar. Även om det kan vara ett och annat bråk, så ger det så mycket energitillskott! Så nu ska jag njuta i dessa 2 dagar, innan jobbet åter kallar.

Ovido - Quiz & Flashcards