Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Jessica - 5 februari 2012 22:22

Tja, det där med att lägga sig och sova, verkar inte gå så bra..... som vanligt! Suck.


Är snurrig i skallen. Man behöver verkligen inte åka karusell för att det ska snurra i skallen. Massor av tankar och funderingar och bekymmer som flyger omkring i min lilla hjärna. Svårt att koppla av, snarare så att jag stressar upp mig infrån. Vet ju att det är jag själv med mina tankar som stressar igång.


Men tankarna susar omkring, eller näe, susar låter för snällt. De flyger omkring i min hjärna som värsta formel 1 bilarna, och ibland krockar de desstuom med varandra, då blir det ännu värre....

Arbetstider, sommarsemester, bostad, pengar, jobbet, klassföräldersuppdrag, sportlov....etc, etc, etc...


Önskar att det fanns en on/off-knapp till min lilla hjärna. Vore läge att stänga av nu!!! Lovar att jag sätter på imorgon igen!.....

Av Jessica - 5 februari 2012 20:44

Så var även denna helg till ända. En trevlig helg, med mycket tid tillsammans med mina killar. Kanske inte så mycket vila som jag egentligen behöver...men man kan inte hinna med allt.


Idag har vi varit på födelsedagskalas för Amanda, som fyllde 8 år!


 


Axel valde att vara hos en kompis och leka. För oss andra var det gó fika, och trevligt umgänge för mig och för killarna. Vi var ditbjudna på fika, men det blev att vi stannade och åt mat också.


Väl hemma var det sysslor som vanligt. De stora killarna fick göra lite läxor - "trots" att det är söndag. Alltid lite protester när de skall göra läxor på helgerna, men det underlättar så mycket i veckan, om man redan påbörjat läxorna under helgen. Hoppas de en vacker dag förstår detta själva, att man måste planera och dela upp sina läxor. Antar att det är bl.a det som kallas för studieteknik.


Nu sover de gott. Jag ska bara in i duschen och sedan försöka det samma.

Ovido - Quiz & Flashcards