Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Jessica - 8 februari 2012 18:54

Nyss hemkommen från massage, hos lille Van Ho. Lille skriver jag, för han är inte stor, men hur kan en sån liten man göra att det gör så jäkla ont?...


Många säger att massage är sååå underbart, de bara njuter och näst intill somnar. Jo men visst, då gäller det i så fall klassisk massage. Hos Van Ho är det djup massage och akupressur som gäller.....


Attans vad mycket ömma punkter jag hade i skuldror, nacke och axlar idag. Det är gott nu efteråt när musklerna är rejält uppmjukade. Så nu gäller det att försöka bibehålla detta så länge som möjligt. Dvs. försöka att inte stressa så mycket. Att tänka på att dra ner axlarna, när de tenderar att hamna uppe vid öronen.


Fast även om det ibland gör ont, så är hela upplevelsen fantastisk. Komma dit en stund innan man har sin massagetid. Sitta i soffan, bläddra i en tidning och varva ner. Bli bjuden på något gott te med lite goji-bär i, samt någon liten bit av något kinesiskt natur godis. Sedan in på britsen, i det varma rummet. Ligga under värmedyna som täcker hela ryggen och baken. Massagen gör gott. Den avslutande massagen av sidorna på halsen och massage av tinningar och hårbotten, gör att man är helt groggy när man ska ta sig upp från britsen. Avslutning med vatten och lite prat och skratt med Van Ho.


Sen gäller det visst att fortsätta dricka bra ikväll, för att rensa ut slaggprodukterna. Jag fryser alltid hela kvällen när jag varit på massage, så i kväll när jag kryper ner under mitt duntäcke, får min varma vetekudde följa med.

Ovido - Quiz & Flashcards