Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Jessica - 11 februari 2012 18:59

Så gott som varje eftermiddag drabbas jag av den - den stora tröttheten. Klarar knappt att hålla ögonen öppna, om jag tillåter mig själv att blunda somnar jag inom 1 minut. Även sittande på min kontorsstol vid skrivbordet på jobbet.... Det är då jag på jobbet desperat brukar leta igenom frysen och kylen, i hopp om att finna något sött som kan ge mig en liten kick. Tack o lov har vi det sista året fått hem en burk med kakor varje månad, den ligger risigt till varje eftermiddag när min trötthet slår till.


Idag kom den också. Kan bero på att jag chockade kroppen i morse. Idag kom den dock lite senare, kanske för att jag inte gjort så mycket idag. Vid 16.30 var jag sådär ofattbart trött igen. Kändes dock inte som en bra tid att somna.... Men klarade inte av att vara uppe. Sängen ROPADE på mig. Ställde dock både väckarklocka och mobil på larm efter 1 timma. La mig i sängen, men fortsatte att läsa i min nya bok, och lyckades hålla mig vaken!! Dessutom var boken så bra, så jag låg kvar och läste ut den!


Nu är jag uppe igen, fortfarande trött, men inte förlamande trött. En kopp kaffe och sedan en frukt, gör nog susen, så jag orkar se melodifestivalen, sen tänker jag lägga mig bums. Hade redan innan helgen bestämt mig för att detta skulle bli en helg i vilan och återhämningens tecken, så har det börjat och så ska det förbli. Hoppas det hjälper så jag har nya krafter i veckan som kommer.

Av Jessica - 11 februari 2012 15:29

Då har jag varit iväg på Emmaus för att fylla på mitt bokförråd. Alltid bra att ha lite hemma att välja på. Hittade en av de jag letade efter, samt att det följde med 8 till hem! Har redan börjat läsa i en av dem. Nästan svårt att bestämma vilken man ska börja med när man har många att välja på.


Perfekt att handla böcker på Emmaus, en pocket bok kostar 10 kr! Det gillar jag!


Senaste boken jag läste, var den här:


 


Ingen bok som föll mig i smaken. Svår att komma in i, men envis som jag är, så fortsätter jag ändå att läsa. Vem vet, den kan ju bli bättre. Men denna blev inte bättre. Handlar om några olika karraktärer, som inte har med varandra att göra. Svårt att följa de olika karraktärerna. Men nu har jag i alla fall läst den.....

Av Jessica - 11 februari 2012 10:34

Idag är det en vanlig lördag, fast inte för mig verkar det som.... Trots att jag inte har några "måsten" idag, så hade jag ställt väckarklockan på 7.30 Kunde sovit läääänge, men vet hur det brukar bli när jag vaknar fram emot lunchtid. Så igår kväll bestämde jag mig för att ställa klockan.


Dels bra att komma upp, och dels saknar jag mina killar. Så idag gick jag upp när klockan hade ringt några gånger. Sen åkte jag till Högsbo för att titta på P när han hade sin simskola. De stora grabbarna var också med, så jag hann umgås en stund med dem, mys! P var så duktigt idag, kämpade som tusan - och lyckades ta sin efterlängtade silvergroda!!! Vilket innebär att han simmade 10 meter!!! Gullungen. Han var så stolt efteråt. Nu har jag fått med det värdefulla märket hem hit, och det skall sättas upp på hans märkessköld.


Efter simskolan åkte jag direkt till Coop och handlade, kylskåpet har verkligen varit TOMT, fyllde dock bara på med lite yoghurt, mjölk, proviva. Otroligt gott att handla så här "tidigt", tunnt med folk, ingen stress.


Nu har jag dessutom hunnit med att dricka en kopp kaffe och titta i GP, och klockan är bara halv 11. Hinner nog med att ta det lugnt idag, och ändå göra lite grann. Känns bra!


Nu ska jag snart ta mig en vända till Emmaus, behöver fylla på mitt förråd med böcker. Finns bara 1 bok kvar...

Ovido - Quiz & Flashcards