Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Den stora tröttheten slog till

Av Jessica - 11 februari 2012 18:59

Så gott som varje eftermiddag drabbas jag av den - den stora tröttheten. Klarar knappt att hålla ögonen öppna, om jag tillåter mig själv att blunda somnar jag inom 1 minut. Även sittande på min kontorsstol vid skrivbordet på jobbet.... Det är då jag på jobbet desperat brukar leta igenom frysen och kylen, i hopp om att finna något sött som kan ge mig en liten kick. Tack o lov har vi det sista året fått hem en burk med kakor varje månad, den ligger risigt till varje eftermiddag när min trötthet slår till.


Idag kom den också. Kan bero på att jag chockade kroppen i morse. Idag kom den dock lite senare, kanske för att jag inte gjort så mycket idag. Vid 16.30 var jag sådär ofattbart trött igen. Kändes dock inte som en bra tid att somna.... Men klarade inte av att vara uppe. Sängen ROPADE på mig. Ställde dock både väckarklocka och mobil på larm efter 1 timma. La mig i sängen, men fortsatte att läsa i min nya bok, och lyckades hålla mig vaken!! Dessutom var boken så bra, så jag låg kvar och läste ut den!


Nu är jag uppe igen, fortfarande trött, men inte förlamande trött. En kopp kaffe och sedan en frukt, gör nog susen, så jag orkar se melodifestivalen, sen tänker jag lägga mig bums. Hade redan innan helgen bestämt mig för att detta skulle bli en helg i vilan och återhämningens tecken, så har det börjat och så ska det förbli. Hoppas det hjälper så jag har nya krafter i veckan som kommer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards