Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Jag är nog en liten mal

Av Jessica - 21 februari 2012 20:55

ja, en bokmal alltså. Nu har jag läst ut ytterligare 2 böcker. Eftersom det gått fort, kan ni själva räkna ut att jag tyckte det var bra böcker. Såna som man inte vill lägga ifrån sig, och när man ser att sidorna börjar ta slut, får man nästan separationsångest....


 


Först läste jag ju då Denise Rudberg, Ett litet snedsprång. Den har jag redan nämnt i mitt förra inlägg som handlade om böcker. Hon skriver nu en genre som kallas för elegant-crime. Boken skiljer ju sig från de andra böckerna hon skrivit, som mest handlat om relationer. Här är det lite spänning och man får fundera över vem den skyldige kan vara. Åter igen har Denise fått mig fast...


Efter att ha läst den, dök jag ner i min boklåda som jag ju fyllde på lite grann för någon vecka sedan. Nästa val blev När blodsbanden brister av Hanna Svensson. Som ni ser är det en sann berättelse, och oj vilken berättelse.... Den väcker mycket känslor. Man blir både ledsen, förtvivlad och ARG! Ska det få gå till så här i vårt samhälle??... En hemsk bok, men läsvärd och tänkvärd!

 
 
Maria T

Maria T

21 februari 2012 21:25

Åhh va roligt!
Själv är jag inne i TOTAL boktorka!! Hittar inte tiden just nu..
Hoppas på snar förändring.

Längesedan vi sågs....fika snart?
Oliver har bestämt sig för att börja i Warta.....så nu har han slutat i ERiksberg...:(

http://www.lavida.bloggplatsen.se

Jessica

21 februari 2012 21:32

Ja, då lär vi ses ännu mer sällan.... (vi får helt enkelt skylla på Oliver.....:-) Men vi får tro att vi ses på Rambergsvallen när matcherna drar igång.

Ja, en fika borde vara på sin plats.... men som alltid, så himla svårt med tiden.... Du läste väl föregående inlägg... Vi får helt enkelt jobba på det. Nu börjar det kanske lugna ner sig lite på jobbet också framöver. Min kollega är ju tillbaka på halvtid, så nu behöver jag bara jobba för 1 1/2.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards