Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

oersättlig....

Av Jessica - 7 februari 2012 21:39

är vi, dvs jag och min kollega på bvc detta???....


Näe, jag har inte fått storhetsvansinne! Ingen är oersättlig, men.... näst intill...!


Det har visat sig nu när min kollega är oplanerat sjukskriven i några veckor. Redan första dagen kontaktade min chef bemanningsenheten för att få tag i ersättare. Finns ingen att få tag i, alla var upptagna på uppdrag. Vi försökte alla tänka till om vi känner någon som kan rycka in och hjälpa oss, näe inte det heller. Sen hörde chefen med de distriktsköterskor som vi har på vårdcentralen, näe ingen där heller som kände sig säkra att gå in och stötta upp hos oss.


Nästa steg var att sända ut ett "hjälp-anrop" till andra bvc inom primärvården i området vi tillhör. Fanns det någon som hade någon att undvara någongång? Nej!


Sista "lösningen" var då bemanningsföretag - men inte där heller! Kunde få en sköterska som inte jobbat på bvc på 7 år, vilket skulle innebära att hon måste gå bredvid mig och "lära" upp sig.... har ändå hänt en del inom barnhälsovården på dessa åren. Näe, det sa jag nej till, och chefen var också inne på att det inte var en bra lösning. Behöver ju hjälp, inte någon som jag ska lära upp och som sedan inte inte är säker. När man behöver hjälp behöver man verkligen någon självgående.


Ja, så då har det visat sig. Vi är näst intill oersättliga, i alla fall med kort varsel! Kanske något man ska använda sig av i löneförhandling! (fast man har ju ingen förhandling, får ju bara sin nya lön. Så jag får hoppas att chefen kommer ihåg detta tills dess att lönerna ska sättas)

 
 
ElisabethT

ElisabethT

8 februari 2012 09:22

Din chef måste faktiskt har samtal med dig, varje år, ett medarbetarsamtal (tror att det har ändrat namn till utvecklingssamtal, ja det låter som på dagis/skola) och ett lönesamtal samt efter att den nya lönen är satt ska man få möjlighet att ställa frågor eóm utfallet.
Ja, det låter som att ni är oersättliga, klart man inte vill ha någon som ska läras upp först och sen ändå inte kommer att känna sig säker. Det blir nästan som en börda istället för hjälp.
Ni är viktiga personer, tyvärr känner jag ingen som jag kan tipsa om.

Jag lovar att kika in igen, kram Elisabeth T

http://kapverde.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards