Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Ont i halsen

Av Jessica - 12 februari 2012 18:12

Ingen fara, håller inte på att bli sjuk. Har bara varit på fotboll......


Äldste sonen har spelat cup. 3 matcher, ingen turnering. Sista matchen spelade våra 2 lag mot varandra. Snacka om spännande. Lagledarna hade gjort ett fantastiskt jobb med lagindelningen idag, oj så jämna lagen var. Därför blev sista matchen extremt spännande, och mållös.


Har så svårt att gå på match utan att skrika.... Försöker hejda mig, men blir så engagerad. Jag är säkert jätte pinsam....  Fast jag försöker vara en bra fotbollsförälder. Jag heja inte bara på min egen fantastiska fotbollsspelare, utan hejar på alla killarna i laget. Dessutom så mycket lättare att heja på dem nu efter några säsonger, för nu vet man vad alla heter.


Ser inte alltid fram emot alla dessa matcher och cuper, men när jag väl är där, så är det så himla roligt. Hoppas killarna har lika roligt. Man kommer ju själv ihåg hur det var när man spelade....


Nu ska jag vara lite "vuxen" resten av kvällen. Det första jag gjorde när jag kom innanför dörren var att starta en maskin tvätt. Det är väl lite vuxenpoäng på det....

 
 
ElisabethT

ElisabethT

12 februari 2012 18:59

Jag är så glad att se att du är på besök hos mig ;O)
Jo, lite mer viltsmak är det i vildsvin. Det var första men inte sista gången som vi lagade detta.
Kantarellerna plockar Antonio medans han sitter på pass i skogen under jakten.
Vi har grillat vildsvin någon gång och det var fantstiskt gott.
Vi gillar mat och att laga den.
Vi får helt enkelt bjuda in dig och killarna på middag så du får pröva.

Kram!

http://kapverde.blogg.se

 
ElisabethT

ElisabethT

12 februari 2012 19:02

Kom på!
Jag är likadan jag blir engagerad och jag kan inte alltid hålla igen men jag gör som du hejar på laget och ibland får de nog höra att de kan bättre...Ooops ja jag vet att inte alla tycker att föräldrar får göra så men så länge det är mer ros än ris så tycker jag att det är Ok.
Jag älskar sport i allmänhet och fotboll i synnerhet, men det är klart en riktigt bra handbollsmatch eller hockey eller ett bra drag i en dragkampsfight står också högt upp...slalom gillar jag att åka samt att springa, långt.
Kram

ps Hur gick det i sista matchen?

http://kapverde.blogg.se

Jessica

12 februari 2012 21:50

Kul att du läser. Jag ska lägga en länk till din sida.
Kanske skriver jag otydligt. Men matchen blev mållös dvs. oavgjort. (Jag menade inte att jag blev mållös, även om jag fick ont i halsen... :-)

Trodde förresten att man skulle sitta still o va tyst när man jagade... Men suveränt att fixa hela måltiden på en gång! Själv älskar jag att plocka svamp, och oj vad mycket det blev under sommaren som gick. En full låda i frysen med svamp och dessutom rejält med torkade trattisar och Karl-Johan. Mums!

 
Ingen bild

ElisabethT

20 februari 2012 15:55

ooops stod klart och tydligt att den blev mållös ..kram

På vägen ut till sitt pass och på vägen tillbaks till samlingsplatsen får man plocka svamp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 11 oktober 2012 21:00

Är ju hemma och sjukskriven denna veckan. Veckan började JOBBIGT, hade ju sån ofantligt otrevlig yrsel. Kände mig sketfull, tror tom. jag tog extra steg och gick emellanåt väldigt bredbent för att hålla balansen.   Idag har varit en bra dag! I al...

Av Jessica - 9 oktober 2012 20:40

mot denna yrsel jag har drabbats av? Ingenting.   I söndags började det. Var så gräsligt yr hela dagen. Trodde jag skulle svimma... Höll mig mest sittande i soffan eller liggande i sängen. Igår var det bättre. Inte bra, men mycket bättre. Id...

Av Jessica - 7 oktober 2012 21:53

Nu har jag gjort det - dragit i bromsen.   Har känt mig ok, ärligt! Men så idag..... har inte haft någon ork alls.... har dessutom känt mig svimfärdig hela dagen. Knappt kunnat sitta upp. Har känts som när jag känner av mitt låga blodtryck. Bruka...

Av Jessica - 6 oktober 2012 17:01

.... med den lilla, lilla trädgården bor den lilla, lilla "tanten"...   Men jäklar i min låda vad mycket det är att göra även om huset o trädgården är väl så liten.....   Har idag rensat hängrännorna, välbehövligt kan jag lova... (det ser m...

Av Jessica - 5 oktober 2012 18:47

Hmm, precis de orden fick jag höra i em när jag efter jobbet uträttat ett ärende på posten.   Å det är ju dessutom precis så som jag kände/känner mig.... helt slut!... Att jobbet kan köra helt slut på en..   Åkte sedan raka vägen och hämta...

Ovido - Quiz & Flashcards